پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریاهای منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه‌ای را شاهد باشیم.
شعار سال: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریاهای منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه‌ای را شاهد باشیم.

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریایی اظهار داشت: مهمترین پیام ایران به همه کشورهای منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد، برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران، حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت ایران در دریاست، تصریح کرد: بنا به این فرموده ما نیاز به یک حضور مقتدرانه در دریا داریم تا بتوانیم امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت خودمان را برقرار کنیم.

امیر خانزادی ادامه داد: ما معتقد هستیم امنیت دریاهای منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود و می‌توان آن را به همت کشورهای منطقه انجام داد، چرا که وقتی امنیت در دست کشورهای فرامنطقه‌ای باشد، آن‌ها می‌توانند شیر این امنیت عاریه‌ای را ببندند و ما فقط باید شاهد ناامنی در منطقه باشیم.

وی گفت: تا امروز بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ فروند کشتی توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده و ما حدود ۵۲ ناوگروه رزمی را به منطقه عبور کشتی‌ها اعزام کرده ایم؛ ما بارها با دزدان دریایی درگیر شده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو عملیات‌ نجات انجام شده توسط نیروی دریایی ارتش یادآور شد: عملیات بزرگ دریایی "رعد یک" را در نزدیکی آب‌های سومالی و عملیات "رعد ۲ " را در منطقه شمال اقیانوس هند اجرایی کرده ایم و ۲ کشتی چینی و پانامایی را که محموله برای ایران حمل می‌کردند، نجات دادیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور ایران در تنگه باب‌المندب افزود: موضوع امنیت شدیدا وابسته به منافع ملی است؛ بخشی از خطوط مواصلاتی ایران به سمت کشورهای غربی از دریای باب‌المندب می‌گذرد، به همین خاطر وجود امنیت در آن منطقه بسیار مهم است.

امیر خانزادی با بیان اینکه اگر امنیت دریای باب‌المندب توسط کشورهایی که با آن ساحل دارند، تأمین شود ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: تا زمانی که همه کشورها به یک امنیت جمعی برسند و تا جایی که نیاز باشد، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این فاصله دور از مرزها حضور خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397، کدخبر: 683232 ، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
ایران برای همیشه پرچمدار حضور در این منطقه خواهد بود و این آب ها بخشی از خاک ایران هستند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین