پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: تابستان بسیار سختی را پیش رو داریم و ۲۰۱ حلقه از چاه‌های آب آشامیدنی از ۶۲۵ حلقه چاه با کمبود شدید آب مواجه هستند و تا خردادماه بیشتر دوام نمی آورند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: تابستان بسیار سختی را پیش رو داریم و ۲۰۱ حلقه از چاه‌های آب آشامیدنی از ۶۲۵ حلقه چاه با کمبود شدید آب مواجه هستند و تا خردادماه بیشتر دوام نمی آورند.

"علی رشیدی نژاد" صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: اگر امسال فکری برای آب آشامیدنی نشود، فاجعه در استان رخ می دهد.

وی افزود: در استان کرمان یک میلیون و ۲۵ هزار نفر جمعیت روستایی در ۲۵۳۰ روستا تحت پوشش آبفار هستند.

رشیدی نژاد با اشاره به وضعیت مخازن شبکه آب روستایی استان عنوان کرد: حجم مخزن مورد نیاز مطابق استاندارد باید ۲۵۹ هزار مترمکعب باشد که اکنون ۱۸۴ هزار و ۷۵۶ مترمکعب است و بیش از ۷۴ هزار مترمکعب کمبود داریم.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه خشک ترین سال آبی در طول ۵۰ سال اخیر را داشتیم، کمیته سازگاری با کم آبی را در شرکت آب و فاضلاب روستایی تشکیل داده ایم.

مدیرعامل آبفار استان کرمان گفت: تابستان بسیار سختی را پیش رو داریم و ۲۰۱ حلقه از چاه های آب آشامیدنی از ۶۲۵ حلقه چاه با کمبود شدید آب مواجه هستند و تا خردادماه بیشتر دوام نمی آورند.

وی افزود: پیش بینی می شود تمامی چشمه ها، قنوات و آبهای سطحی روستاهای استات در تابستان به کلی خشک شوند.

رشیدی نژاد اظهار کرد: ۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند و ۷۷۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند.

وی با اشاره به برنامه های پیشنهادی برای مقابله با بحران آب در سطح روستاهای استان تصریح کرد: حداقل باید ۵۳ قنات لایروبی، ۵۶ حلقه چاه کف شکنی و ۴۰ تانکر آبرسانی اجاره شده و یا دستگاه های دیگر در اختیار ما بگذارند.

رشیدی نژاد افزود: باید ۳۵۰ تانکر ثابت خریداری و نصب شود و ۱۸ حلقه چاه حفر و جابه جا شود که برای انجام این کارها ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: وضعیت وخیمی در اعتبارات داریم و خیلی از مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی سال قبل است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021809512 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین