پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۹
رئیس دادگاه انقلاب تهران از ابعاد جدید حمله تروریستی به مجلس پرده برداشت و گفت: تروریست‌های دست‌گیر شده در دادگاه انقلاب به اتهام معاونت در جرم در دادگاه حاضر می‌شوند.

شعارسال: موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران پس از بازدید خود و هیئت همراه از مسیرتروریستی داعشی‌های مهاجم به مجلس شورای اسلامی، گفت: این بازدید به این دلیل صورت می‌گیرد که در جریان بررسی پرونده حمله تروریستی داعشی‌ها به مجلس، قضات پرونده درخواست داشتند مسیر را از نزدیک مشاهده کنند و به هیمن دلیل امروز بهمراه قضات پرونده در محل حادثه حاضر شده‌ایم.

رئیس دادگاه انقلاب تهران، حمله تروریستی داعشی‌های تحت حمایت عربستان و آمریکا را بیانگر نکات مهمی از جمله اینکه برای داعشی‌ها هیچ چیز کشتن مهم نیست، دانست و تصریح کرد: این حمله تروریستی نشان داد که داعش به هیچ کس رحم نمی‌کند و هر کس که در مسیر آن قرار گیرد، آن را از بین خواهد برد.

وی هدف اصلی حمله تروریستی داعش را ساختمان پارلمان عنوان و اضافه کرد: البته این حمله بسیار شتاب‌زده و جاهلانه انجام شد و در نهایت به هدف خود که ورود به ساختمان اصلی پارلمان بود، نرسید.

اقدام تیم حفاظت مجلس جای تقدیر دارد

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم حفاظت مجلس که پیش از ورود سایر نیروها به صحنه عملیات به خوبی عمل کرد، گفت: احتمال می‌دهیم با توجه به اینکه تروریست‌ها همراه خود مواد منفجره داشتند، انفجار یا انفجارهای صورت گرفته در مجلس بر اثر تیراندازی‌های نیروهای انتظامی و امنیتی به تروریست‌ها و اصابت گلوله‌ها به مواد مفجره باشد، البته احتمال دیگری هم وجود دارد که آنها خود نارنجک‌هایشان را خود منفجر کرده باشند.

روحیه آدمکشی داعش برای مردم مشخص شد

وی با بیان اینکه اقدام تیم تروریستی داعش با برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته بود اما به هدف خود نرسید، عنوان کرد: این اقدام در نظر مردم روحیه آدمکشی داعش را مشخص کرد و تلنگری برای مردم بود که یادآوری شود داعش چه پدیده بی رحم و آدمکشی است. اگر هدف این ترویست‌ها نمایندگان مجلس بود چرا به مردم عادی تیراندازی کردند.

منتقدان مبارزه با داعش در خارج از مرزها سر عقل آمدند

رئیس دادگاه انقلاب یادآور شد: داعش تحت حمایت قدرت‌های بزرگ در دنیا بوده و این حمله تروریستی باعث شد تمام آن کسانی که تبلیغ می‌کردند چرا ایران در دورتر از مرزهای خود با داعش مبارزه می‌کند سرعقل بیایند و بدانند که اگر فرزندان این میهن در سوریه و عراق از کشورشان دفاع نمی کردند امروز دچار چه مکافاتی بودیم.

اتهام دست‌گیرشدگان در دادگاه انقلاب معاونت در حمله تروریستی به مجلس است

وی با بیان اینکه خوشبختانه این غائله با کمترین تلفات جمع شد، گفت: این روزها محاکمه افرادی در دستور کار است که این تروریست‌ها را حمایت و کمک کردند، عده‌ای از آنان نقش عمده و مهمی در حادثه تروریستی مجلس داشتند و مابقی افراد نیز نقش معاونت در پرونده را ایفا کردند که پرونده تک تک آنها در حال رسیدگی است.

تروریست‌ها از آمریکا و عربستان تغذیه و هدایت شده‌اند

غضنفرآبادی درباره ابعاد جدید پرونده رسیدگی به جنایات داعش توضیح داد: در بررسی‌های ما ثابت شده است که هیچ تردیدی نیست که عناصر داعشی از عربستان و آمریکا خط گرفتند و آنچه در محاکمات صورت گرفته، نشان داده است که تروریست‌ها از این دو کشور تغذیه و هدایت شده‌اند.

وی افزود: داعشی‌های دستگیر شده افرادی هستند که در گروه‌های تروریستی نقش داشتند و در سوریه و عراق سازماندهی و ساماندهی شده‌اند و آنها با این خیال که می‌توانند به ایران ضربه بزنند سعی داشتند ضربه‌ای در برابر موفقیت‌های ارتش سوریه به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

برنامه‌های دیگر تروریست‌های داعشی ناکام ماند

این مقام قضایی یادآور شد: تروریست‌های داعشی برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار خود داشتند که یکی از آنها حمله و تخریب حرم مطهری امام خمینی (ره) بود که البته حملات آنها ناکام ماند و مهمترین برنامه آنها که ورود به ساختمان پارلمان بود نیز با ورود نیروهای حفاظتی و تلفات حداقلی پایان یافت.

غضنفرآبادی ادامه داد: با توجه به اینکه داعشی‌ها با تفکرات وهابی شست و شوی مغزی داده می‌شوند آنها تلاش داشتند که در حمله به مجلس شیعه‌کشی صورت دهند و بعد خود کشته شوند و با این تصور که به بهشت می‌روند این اقدام را انجام دادند.

خسارت‌دیدگان از حادثه تروریستی مجلس از عربستان و آمریکا نیز شکایت دارند

وی افزود: نکته مهم این است که گروه داعش طبق اظهارات خانم کیلینتون در دوره انتخابات توسط دولت اوباما تشکیل شده و آمریکا آن را به وجود آورده و امروز نیز از آن حمایت می‌کند. عناصر تروریستی که امروز در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شوند ارتباط مسلم با داعش دارند و گروه داعش نیز ارتباط مسلم با عربستان و آمریکا دارد لذا مردمی که دچار خسارت از ناحیه تروریست‌ها شده‌اند هم علیه این جنایتکاران شکایت دارند و هم علیه سردمداران آنها یعنی عربستان و آمریکا.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اعتماد ، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397، کد خبر: 188198، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
همه متهمان آن به نظر من باید اعدام شود ؛ جایی برای بخشش وجود نخواهد داشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین