پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
مرادی شهردار پیشین منطقه ۲۲ تهران، می‌گوید که پروژه بزرگ ایران مال در زمان مدیریتش بر منطقه بر اساس قانون و مصوبات پیش رفته است و هیچ‌گونه تخلفی در آن زمان رخ نداده است و اگر هم تخلفی رخ داده در زمان مدیریت بعد از من بوده است.

شعارسال:مرادی شهردار پیشین منطقه ۲۲ تهران، می‌گوید که پروژه بزرگ ایران مال در زمان مدیریتش بر منطقه بر اساس قانون و مصوبات پیش رفته است و هیچ‌گونه تخلفی در آن زمان رخ نداده است و اگر هم تخلفی رخ داده در زمان مدیریت بعد از من بوده است.

حواشی بزرگترین پروژه خاورمیانه «ایران‌ مال» در شرایطی ادامه دارد که مدیران وقت به شدت از این پروژه حمایت می‌کنند اما مسئولان فعلی و رییس‌ سازمان بازررسی شهرداری از آن به عنوان تخلفی بزرگ تهران نام می‌برند.

این پروژه که در زمان مدیریت قالیباف و با حمایت برخی از شخصیت‌های سیاسی پیگیری شده بود، اکنون به یکی از بزرگترین‌ مال‌های خاورمیانه و به وسعت منطقه جنت‌آباد تهران تبدیل شده است؛ پروژه‌ای که می‌گویند برای برای بازدید از کل بخش تجاری آن یک نفر باید حدود ۱۴٫۷ کیلومتر پیاده روی کند؛ پروژه‌ای که بیش از همه نام محمدباقر قالیباف و بانک تات و علی انصاری را به میان آورده است.

استارت ایران مال مربوط به دوره من نیست

حسین مرادی شهردار پیشین منطقه ۲۲ تهران با اشاره به حواشی پروژه بزرگ «ایران‌مال» در منطقه ۲۲ تهران، گفت: استارت این پروژه پیش از دوران مدیریتی زده شده و تاکنون نیز ادامه دارد. زمین این پروژه به هرحال از طریق شهرداری تهران و در چارچوب مقررات و با کاربری مشخص واگذار شده است.

مجوز ایران مال تجاری اداری بود، پروانه ساختمانی آن بعدا صادر شد

مرادی ادامه: کاربری این پروژه با توجه به مجوز آن یک پروژه تجاری-اداری و خدماتی است و بعد از آن هم پروانه ساختمانی آن صادر شده است. پیش از تصدی من به عنوان شهردار منطقه و در زمان مدیریت بنده پروانه‌های توسعه صادر شده و بعد از مدیریت من تعداد پروانه‌های توسعه‌ای و غیره صادر شده است.

ایران مال در دوره من تخلفی نداشت

شهردار پیشین منطقه 22 تهران، با بیان اینکه کاربری زمین مشخص بوده است، تصریح کرد: طبقات این ساختمان بر اساس مصوبات طرح تفصیلی خود منطقه 22 بوده است. تا زمانی که من متصدی بودم، پروژه دقیقا مطابق با مصوبات و مقررات ساختمانی منطقه 22 پیش رفته است و در آن مقطع هیچ‌گونه ایراد قانونی وجود نداشته است، اما بعد از مدیریت خودم را دیگر خبر و اطلاعی ندارم.

مرادی با تاکید بر اینکه اندازه این زمین از همات ابتدا 27 هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا 27 هکتار زمین از سوی شرکت تاتمال و البرزمال خریداری شده بود اما ممکن است بعد از دوران مدیریتی من زمین‌های بیشتری در اطراف آن برای توسعه خریداری شده باشد که من بی‌اطلاع هستم. این پروژه مصوبه کمیسیون ماده 5 بوده است و بخشی از اراضی چیتگر است. آن اقداماتی هم که در دوران تصدی من بوده است همگی طبق قانون و مقررات شهرسازی و مصوبات شورای شهر بوده است.

شهرداری موضوع تخلف ایران مال را پیگیری و بر اساس قانون اقدام کند

شهردار پیشین منطقه 22 تهران، ادامه داد: من 4 سال قبل شهردار منطقه بوده‌ام. اکنون مسئولیتی ندارم و نمی‌توانم بگویم تخلفی دارد یا ندارد. اینکه مطرح می‌شود این پروژه تخلفات بسیاری دارد طبیعتا قابل رسیدگی است و اصلا کار سخت و پیچیده‌ای هم نیست و شهرداری به راحتی می‌تواند این موضوع را پیگیری و بر اساس قانون اقدام کند. ظاهرا این موضوع به ماده 100 هم رفته است. باید تاکید کنم که شخصا از موضوعات سیاسی و پشت پرده این پروژه اطلاعی ندارم و عموما در همه موضوعات مباحث سیاسی مطرح می‌شود.

مردای ادامه داد: من نمی‌دانم واقعا تخلفی دارد یا ندارد، اما تا زمانی که من بر سرکار بودم هیچ تخلفی رخ نداده است. اگر سازمان بازرسی هم موضوع تخلف را تایید کرده است، باید از همان سازمان بازرسی جزئیات را درخواست کرد و همان سازمان می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رو،یداد24 تاریخ انتشار 18 اردبیهشت 97، کد خبر: 122560، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین