پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: خلاء مجازات پولشویان متناسب با جرم در قانون وجود دارد.
شعارسال:سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: خلاء مجازات پولشویان متناسب با جرم در قانون وجود دارد.

حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون صدها مورد پولشویی در کشور رخ داده است، گفت: آیا از آن زمان تاکنون پولشویان محکوم شده اند؟ آیا تاکنون یک مورد وجود داشته که در دادگاه‌های ما محکوم شده باشند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء مجازات پولشویان متناسب با جرم در قانون وجود دارد، افزود: هر شخصی که برای پولشویی به دادگاه رفته تبرئه شده است همانند رئیس قاچاقچیان زاهدان که دستگیر شده و ۵۰۰ هتل و آپارتمان و ۶۰ میلیارد تومان در حساب خود دارد اما آیا به حکم پولشویی محاکمه شده است؟

وی ادامه داد: کارگری افغانی دستگیر شده و ۱۱۰ میلیارد تومان پول داشته و قاضی در این باره می گوید که اصل بر صحت معاملات است و این فرد تبرئه می شود چگونه یک کارگر ۱۱۰ میلیارد تومان پول در حساب خود دارد؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تناسب مجازات با جرم یک اصل قانونی است، تصریح کرد: در قانون مجازات کیفری اصل تناسب مجازات با جرم آمده است لذا ما در مبارزه با پولشویی این قانون را اصلاح کرده‌ایم و این اصلاح باید انجام می شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آفتاب ،تاریخ انتشار 18 اردبیهشت 97، کد خبر: 522339، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
انقدر از این خلا های قانونی تو ایران وجود داره که تبدیل شده به روزی دهنده های اقا زاده ها
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین