پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
استان بوشهر در فصل پائیز و زمستان دارای آب و هوایی بسیار خوب برای گردشگری است ولی نبود تعطیلی‌های چند روزه، شرایط استفاده از این فرصت ایده‌آل را سخت کرده است.

شعار سال: ایران را به عنوان سرزمینی چهار فصل می‌شناسند؛ در حالی که در فصل پائیز و زمستان در بسیاری از استان‌های کشور شاهد بارش برف و سرمای شدید هستیم، استان بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی از شرایط خوبی براری گردشگری برخوردار هستند.

استان بوشهر با برخورداری از بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با خلیج فارس فرصت‌های بی‌نظیری در عرصه گردشگری دارد که علاوه بر سواحل از دشت‌های زیبا و نخلستان‌های سرسبز نیز می‌توان به عنوان دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان نام برد.

هر ساله در ایام نوروز شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر هستیم تا جایی که در نوروز امسال چیزی حدود هفت برابر کل جمعیت استان بوشهر وارد استان شدند.

آمار ورود هفت میلیون مسافر نوروزی به استان بوشهر در نوروز امسال در حالی از سوی مسئولان استان اعلام شد که کل جمعیت استان بوشهر حدود یک میلیون نفر است.

مهمترین دلیل حضور این حجم از گردشگران و مسافران نوروزی در استان بوشهر را می‌توان وضعیت مطلوب آب و هوایی استان در این ایام و تعطیلات دو هفته‌ای دانست.

در حالی که استان بوشهر در بیش از هفت ماه از سال دارای چنین وضعیت آب و هوایی مطلوبی است، نبود تعطیلات چند روزه باعث شده تا در دیگر ایام سال شاهد چنین حضوری از مسافران و گردشگران نباشیم.

لزوم تحقق تعطیلات زمستانی

تصویب تعطیلات زمستانه می‌تواند تحول عظیمی را در گردشگری جنوب کشور و به ویژه استان بوشهر ایجاد کند و این فرصت مناسب را برای حضور گردشگران در نقاط مختلف نوار ساحلی جنوب فراهم سازد.

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت بالایی در بخش گردشگری است و شاهد استقبال بیشتری از سفر به استان بوشهر هستیم.

عبدالکریم گراوند با اشاره به جایگاه استان بوشهر در عرصه گردشگری خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر برای استفاده مناسب‌تر هم‌وطنان از این ظرفیت‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اسکان و ارائه خدمات جانبی در عرصه گردشگری بیان کرد: در شهرهای ساحلی استان باید زمینه استفاده از سواحل و دریا بیش از پیش فراهم شود و اسکله برای شناورها ایجاد شود.

استاندار بوشهر از اجرای طرح گردشگری زمستانه خبر داد و بیان کرد: طرح گردشگری زمستانه برای مناطق جنوب تدوین شده که با توجه به ظرفیت بالای گردشگری استان بوشهر، اجرای این طرح تاثیر شگرفی در این استان ایجاد می‌کند.

اوج گردشگری با تصویب تعطیلات زمستانی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر هفته گذشته خود به استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری این استان اظهار داشت: آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال یکی از ظرفیت‌های خوب مناطق جنوبی است که به دلیل فعالیت مدارس امکان گردشگری کاهش می یابد.

علی اصغر مونسان اضافه کرد: هفته گذشته در پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهوری موضوع تعطیلات زمستانی مطرح و به صورت شفاهی موافقت شد، امیدواریم این پیشنهاد به تایید و تصویب هیئت دولت برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در صورت تصویب تعطیلات زمستانی اوج گردشگری دیگری همانند نوروز در کشور ایجاد می شود.

ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در جنوب

وی افزود: براساس برآورد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال گردش اقتصادی در ۲۰ روز اول سال در حوزه گردشگری ایجاد شده است بنابراین در صورت تصویب تعطیلات زمستانی در دولت موج گردشگری دیگری در مناطق جنوب کشور در زمستان ایجاد می شود و استان بوشهر نیز می تواند از این موقعیت استفاده کند.

وی اضافه کرد: معتقدیم مناطق جنوبی که در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند ظرفیت بی نظیری در همه بخش های اقتصادی بویژه صنعت گردشگری دارند.

مونسان با بیان اینکه خلیج فارس به واسطه داشته های زیر آبی، سطحی و ساحلی یکی از موضوعات مهم برای توسعه گردشگری دریایی است گفت: در سال های گذشته کمتر به گردشگری دریایی پرداخته شده و بیشتر در چند نقطه از خلیج فارس از جمله جزیره کیش متمرکز بوده است که تلاش می شود با کمک مسئولان محلی و حمایت سازمان میراث فرهنگی گردشگری را در جنوب کشور رونق دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل و درآمد با کمترین سرمایه گذاری از ویژگی های گردشگری است گفت: اعتقاد داریم صنعت گردشگری می تواند به مناطق محروم در ایجاد شغل و درآمد کمک کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همه ایران دارای تمدن و تاریخ کهن است و بناها و میراث فرهنگی در جای جای این کشور وجود دارد و در کرانه خلیج فارس نیز میراث ملموس و ناملموس زیادی وجود دارد.

مونسان افزود: در زمان حاضر معاونت میراث فرهنگی طرح مطالعاتی خوبی با بوشهر و منطقه لیان شروع کرده و تلاش می شود اعتبارمناسب برای پشتیبانی از این طرح اختصاص یابد تا بخش میراث فرهنگی خلیج فارس و به ویژه استان بوشهر رشد کند.

فصل زمستان زمان خوبی برای سفر به استان بوشهر و استفاده از جاذبه‌های گردشگری این استان است و تصویب تعطیلات زمستانه می‌تواند زمینه را برای استفاده از این فرصت فراهم سازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97، کدمطلب: 4289743 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
این استان در تموم زمینه ها واقعا پتانسیل کسب در امد رو داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین