پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: احداث بخش پیوند اعضا و دیالیز در تبریز نشان دهنده ادامه حیات است. تبریز همچنین قطب پیوند کبد و کلیه در ایران است.
شعار سال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: احداث بخش پیوند اعضا و دیالیز در تبریز نشان دهنده ادامه حیات است. تبریز همچنین قطب پیوند کبد و کلیه در ایران است.

محمدحسین صومی شامگاه سه شنبه در همایش سفیران سلامت و پیوند ضمن تقدیر از پزشکان، پرستاران و کادر اتاق عمل در بخش پیوند اعضا و دیالیز، اظهار کرد: تبریز پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز به قطب سوم پیوند کبد و کلیه تبدیل شد که با تلاش متخصصان در طول مدت دو هفته دو پیوند کبد و شش پیوند کلیه انجام شد که این تعداد عمل در این مدت کم نظیر است.

وی ابراز کرد: شکستن تابوی پیوند کبد برای ما به مشکلی مبدل شده بود که همین مسئله در مورد مغز استخوان نیز وجود داشت اما بالاخره این تابو در این استان شکسته شد و  در این زمینه دو دانشگاه در ترکیه نیز در زمینه پیوند تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است تا بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی با قدرت بیشتری پیش برود.

صومی با بیان اینکه هر کدام از ما نقشی در سلامت انسان‌ها ایفا کنیم، گفت: با کمک یکدیگر می توان در برهه‌های حساس برای انجام خوبی‌ها پیشقدم شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نخستین روز فعالیت بخش پیوند کبد را با سفر رئیس جمهوری به تبریز دانست و افزود:  در علم پزشکی عمل پیوند حتی یک روز زودتر یا دیرتر غیرممکن است.

صومی همچنین در ادامه از راه‌اندازی واحد تولید و پیوند پوست تا دو سال آینده و حرکت در مسیر تولید سلول خبر داد.

صومی از راه اندازی کشت سلول پوست خبر داد و اظهار کرد: کاربرد محصول این کشت برای سوختگی های پوست با درصد بالا بوده و این اقدام یکی از تعهدات دولت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4291767 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
خداروشکر تبریز در زمینه های علوم زیستی در چند سال اخیر بسیار پیشرو بوده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین