پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
چندان نمی‎توان به پای‌بندی اروپا امیدوار بود، اما ارزشش را دارد به آن‌ها چند هفته فرصت بدهیم
شعارسال: رئیس مجلس، سخنان شب گذشته ترامپ را «خام» و «سخیف» خواند که نشان میدهد او فاقد کفایت عقلانی است و گفت: ایران میتواند او را سر عقل بیاورد.

علی لاریجانی صبح امروز در نخستین دقایق آغاز به کار صحن علنی مجلس، به مواضع ضدبرجامی شب گذشته رئیس جمهور آمریکا و خروج این کشور از برجام واکنش نشان داد و گفت: شب گذشته همگان سخنان خام و سخیف رئیس جمهور آمریکا را شنیدید. بیش از یکسال است که او شو دیپلماتیک بازی می کند.

رئیس مجلس در ادامه به تناقض گوییهای ترامپ اشاره کرد و ادامه داد: او یک روز می گوید ملت کره شمالی را نابود می کند و رهبر آن را برکنار میکند ولی یک روز می گوید او فرد محترمی است و با او مذاکره می کند! یک روز میگوید به زودی از سوریه خارج می شود اما دو روز بعد به سوریه حمله می کند. شب گذشته هم گفت که من حرفی را بزنم اجرا می کنم! اما او فکر می کند تاریخ کشورها همچون ذهن فراموشکار او دچار نسیان می شوند!

اهم سخنان لاریجانی را در ادامه بخوانید:

* ملت آمریکا اسیر فردی خودشیفته شده اند و حتی هم پیمانان او تلاش می کنند که او را از اقدامات احمقانه باز دارند.

* ترامپ ذوق زده است که از برخی کشورهای کوته فکر منطقه اخاذی می کند. این شان افتخار آمیزی است که دزد سرگردنه بگیر برای رژیم غاصب صهیونیستی شده است؟ او با این اقدامات من جمله خروج از برجام، بی اعتمادی به آمریکا را به اوج خود رسانده است.

* اما ملت ایران نشان داد که حل مسائل را در مسیر گفت و گو دنبال می کند. کما اینکه ایران با 1+5 وارد گفت و گو شد.

* امروز رئیس جمهور آمریکا می گوید نگران توانمندی ایران در سال‏های آینده هستیم و ایران به سوی تولید بمب اتمی می رود. در حالیکه خودشان دهها هزار نوع از این بمب را دارند. امنیت جهانی با رفتار شما و توهماتتان درباره ایران به خطر می افتد آن هم در موقعیتی که رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای فتوا دادند که سلاح های کشتار جمعی و تولید آن حرام است.* پس از اعلام موضع آمریکا فقط رژیم صهیونیستی از او حمایت کرد و اروپا با آن مخالفت کرد. این واکنش ها سطح ترامپ را در عرصه بین الملل نشان می دهد.

* آقای رئیس جمهور اعلام کرد که ایران چند هفته ای به اروپا فرصت می دهد. این نشان می دهد ایران دنبال رفتار ماجراجویانه نیست. هرچند چندان نمی توان به پایبندی اروپا امیدوار بود اما برای اتمام حجت برای اینکه همگان بدانند که ایران تمام راه حل های مسالمت آمیز را طی کرده است، ارزشش را دارد که این فرصت را به اروپا بدهیم.

* به نظر می رسد ترامپ از کفایت عقلانی برای حل و فصل مسائل برخوردار نیست و زبان زور برای او کارسازتر است تا نتیجه کار خود را دریافت کند. اگر روسیه و چین این خلاء بین المللی را پر کنند، شاید راهی برای ادامه مسیر باشد در غیراینصورت ایران او را بر سر عقل می آورد.

* در چنین شرایطی ایران هیچ تعهدی ندارد که در جایگاه پیشین هسته ای خود قرار بگیرد. سازمان انرژی هسته ای آماده باشد تا طبق قانون «اقدام متقابل» وارد عمل شود.

* شاید برخی اختلافات جزئی و حاشیه سازی و برخی فضاسازیها در رسانه ها، موجودات سطحی را در آمریکا به وسوسه انداخته باشد اما ملت ایران باید نشان دهد که یکصدا پشت سر نظام است. توقعات در این مقطع باید متناسب با شرایط تعدیل شود. در چهل سال گذشته در شرایط بدتر از این وضع قرار داشتیم ولی با وفاق ملی پاسخ قاطعی به صهیونیست ها و آمریکا خواهیم داد. (نمایندگان با فریاد الله اکبر حمایتشان از لاریجانی را اعلام کردند.)

* کمیسیون امنیت ملی مستمرا مذاکرات وزارت خارجه را با اروپا پیگیری کند و نتیجه را برای اخذ تصمیم به مجلس ارائه دهد.

گفتنی است نمایندگان بار دیگر با فریاد مرگ بر آمریکا، سخنان رئیس مجلس را تایید کردند. همچنان جلسه امروز را با این شعار و آتش زدن پرچم آمریکا و برجام آغاز کرده بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 775562 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
واقعا موافقم ترامپ کاملا معلومه که مشکل روانی داره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
هزار تا از این حرف ها یک عمل و اقدام ترامپ هم نمیشه...اون دیوونه ست قبول..ولی به دیوونگی هاش عمل میکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
شما خودتون سر عقل بیاید و یه فکری به حال مشکلات ملت بکنین بقیش پیش کش
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین