پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا کنون در تربیت استاد و نخبه پروری موفق عمل کرده است و تربیت عالم با روحیه انقلابی را باید از اهداف خود قرار دهد.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن تحسین و قدردانی از فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری و آیت الله واعظ طبسی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از علمای شاخص مشهد بوده و در زمان خودشان نیز در حوزه علمی و فرهنگی کشور زحمات زیادی را متحمل شده اند.

وی افزود: برای تضمین و پایداری انقلاب اسلامی ایران که خون های زیادی هم برای آن ریخته شده به یک کادرسازی غنی احتیاج است که افزون بر آشنایی کامل با مسائل دینی و فقهی، روحیه انقلابی نیز در آنها وجود داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت های ستودنی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: از گزارش های که اعضای هیئت علمی در اختیار بنده قرار داده و آنچه که در جامعه قابل رویت است به خوبی می توان احساس کرد که این دانشگاه در تربیت استاد و نخبه پروری موفق عمل کرده و یک جلوه استاد پروری را از خود به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه افزود: در پیامی که مقام معظم رهبری بنده را مامور فرمودند تا در خدمت آستان قدس رضوی باشم، بخش های متعددی وجود دارد و در یکی از این بخش ها به مسائل فرهنگی تاکید شده است و طبیعتا دانشگاه علوم اسلام رضوی و حوزه های علمیه می توانند در این دغدغه مهم مقام معظم رهبری، اندیشه و فعالیت های نوینی را رقم بزنند.

حجت الاسلام رییسی بیان کرد: بنده از دانشگاه علوم اسلامی رضوی می خواهم تا کارگروهی را تشکیل دهند و در زمینه های علمی و فرهنگی کشور به ویژه مشهد تولید فکر و فعالیت کنند و تربیت عالم با روحیه انقلابی را اولین هدف خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مشهد مقدس به خاطر وجود مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ظرفیت مرجعیت علمی و معنوی را داراست، تاریخ گواه است بسیاری از علمای اهل تسنن و شیعه برای بازگشایی گره های کور مسائل علمی خود به حرم این آقا مشرف شده اند.

تولیت آستان قدس رضوی تربیت استاد با روحیه انقلابی را یکی از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ظرفیت مرجعیت علمی را در خود ایجاد کرده است و دراین مهم گام های اساسی نیز برداشته و انشاءالله به زودی به نقطه کمالی که مورد نظر مرحوم آیت الله واعظ طبسی و مقام معظم رهبری است خواهد رسید.

شایان ذکر است در بخش ابتدایی این دیدار حجت الاسلام و المسلمین فرزانه و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گزارشی در حوزه پذیرش، آزمون، کیفیت تحصیل، رشته های تحصیلی، نخبه پروری و دستآوردهای این دانشگاه ارائه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار خبر 26 اسفند 1394 ، کدمطلب: 384602، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهاب
United Kingdom
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
انشالله خدا به علم این علمای دینی برکت بدهد و انها نیز بتوانند با طیب خاطر وظایفه خود را انجام دهند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین