پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر گفت: با کمک نهادهای دولتی و مجمع بهبودیافتگان اجتماعی و NGOها توانستیم ۷۴۰۰ نفر از معتادان بهبودیافته را تحت پوشش اشتغال پایدار قرار دهیم.
شعارسال:سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر گفت: با کمک نهادهای دولتی و مجمع بهبودیافتگان اجتماعی و NGOها توانستیم ۷۴۰۰ نفر از معتادان بهبودیافته را تحت پوشش اشتغال پایدار قرار دهیم.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص برنامه‌های اشتغال برای معتادان بهبود‌یافته توضیح داد: در طول سال گذشته حدود 800 هزار نفر از افرادی که گرفتار مواد مخدر شده‌اند به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که حدود 90 درصد خدمات ارائه‌شده توسط بخش خصوصی و 10 درصد دیگر توسط بخش دولتی بده است.

وی افزود: از آنجاکه درمان این افراد توسط خانواده‌ها حمایت و انجام می‌شود، در این راستا طرح مکمل درمان تهیه شده است که حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی این افراد در این برنامه قرار دارد تا افراد معتاد بتوانند با دریافت این خدمات به صورت یک فرد فعال و موثر به دل خانواده بازگردند.

سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر تصریح کرد: هرچه گستره درمان محدودتر باشد امکان عود بیماری بالاتر است، همچنین با مداخلات روانی می‌بینیم که میزان موفقیت درمان افزایش پیدا می‌کند که اگر حمایت‌های شغلی به این موضوع افزوده شود، احتمال موفقیت به مراتب بیشتر خواهد شد.

افشار ادامه داد: با کمک نهادهای دولتی و مجمع بهبودیافتگان اجتماعی و NGOها در زمینه اشتغال این افراد برنامه‌هایی تدوین شده و توانستیم 7400 نفر را تحت پوشش اشتغال پایدار قرار دهیم.

وی افزود: 55 درصد از معتادان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی سابقه اشتغال داشته‌اند که در طی فرایند درمان، مهارت‌های آنها تقویت می‌شود و با صدور گواهی معتبر از مرکز درمانی، این افراد به دبیرخانه شورای مواد مخدر استان معرفی می‌شوند و پس از آن به عنوان یک فرد توانمند به کارفرمایان منطقه معرفی خواهند شد.

سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر گفت: برای حمایت از این افراد وام‌هایی با سود 2 الی 4 درصد در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد، همچنین 50 درصد هزینه بیمه تأمین اجتماعی از سهم کارفرما نیز پرداخت می‌شود تا این افراد بتوانند ضمن تحت پوشش بیمه قرار گرفتن،‌ به فعالیت خود ادامه دهند.

افشار در خصوص سایر طرح‌های حمایتی اضافه کرد: در حال حاضر میزان این وام 10 تا 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به نرخ تورم این مبلغ افزایش خواهد یافت. همچنین با برنامه‌های تدوین‌شده امیدواریم NGOهای فعال در این زمینه از پرداخت مالیات‌های مضاعف معاف شوند.

وی‌ ادامه داد: مردم کشور ما همواره به کمک سازمان‌های حمایتی شتافته‌اند و به‌طور مثال می‌بینیم که به انجمن‌هایی مانند MS و سایر بیماری‌های خاص کمک‌های فراوانی می‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر گفت: هزینه درمان اعتیاد نیز بسیار کمرشکن است و باید این آگاهی در مردم ایجاد شود که به انجمن‌های فعال در این زمینه نیز کمک کنند.

افشار افزود: راه‌اندازی مراکز جامع صیانت و توانمندسازی معتادان در دستورکار قرار دارد که وزارت کار و سازمان بهزیستی مکلف‌اند این مراکز جامع را راه‌اندازی کنند. در حال حاضر 1000 نفر در استان‌های تهران و فارس به صورت یک طرح پایلوت در این مراکز مشغول به کار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل این طرح توسط سازمان بهزیستی تهیه شده است که با اجرای آن می‌توانیم تسهیلات قابل توجهی به این افراد ارائه کنیم.

سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر اظهار داشت: خوشبختانه نمونه‌های متعددی از افراد موفق که سابقه اعتیاد داشته‌اند را داریم که با راه‌اندازی کارگاه‌ها توانسته‌اند صدها تن دیگر از افراد بهبودیافته را به بازار کار وارد کنند.

افشار در پایان گفت: درمان اعتیاد بسیار دشوار است و مهمترین اولویت ما پیشگیری از این موضوع است، همچنین به جوانان توصیه می‌کنم حتی برای یک بار هم اقدام به تجربه مواد مخدر نکنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 19اردبیهشت 97، کد خبر: 13970219000609، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
این معتاد ها فرصت تولد دوباره رو دارند ؛ به همه باید فرصت زندگی دوباره داده شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین