پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری یک صندوق غیردولتی است که از طریق عضویت و شبکه‌سازی صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری و با حمایت شرکت مادر تخصصی در سطح شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

شعار سال: صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری یک صندوق غیردولتی است که از طریق عضویت و شبکه‌سازی صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری و با حمایت شرکت مادر تخصصی در سطح شهرستان‌ها تشکیل می‌شود. هدف از راه‌اندازی این صندوق‌ها تشکیل صندوق غیردولتی قانونی و رسمی از طریق عضویت و ساماندهی صندوق‌های اعتبارات خرد، فراهم شدن زمینه مشارکت اعضای صندوق‌های خرد در سطوح بالاتر مدیریت، افزایش ارتباط و تبادل اطلاعات و تجربیات بین اعضاء و تأثیر آن بر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی، نظارت بر عملکرد و فعالیت اعضای صندوق‌های خرد، فراهم کردن امکان آموزش اعضای صندوق‌های خرد درباره انجام فعالیت‌های مالی (نظیر طرح‌نویسی، ثبت دفاتر مالی، محاسبه نرخ بهره، نحوه پرداخت وام و غیره براساس اصول علمی و بانکی) در جهت خودکفایی عملیاتی و مالی صندوق و در نتیجه پایداری آن‌هاست. همچنین افزایش آگاهی و مهارت اعضاء در انجام کسب و کار، ایجاد انگیزه در اعضای صندوق‌های خرد جهت افزایش مبلغ پس‌انداز و افزایش سرمایه اعضای صندوق‌های خرد، تضمین اعضای جهت استفاده از منابع بانکی، فراهم کردن زمینه حمایت و پشتیبانی ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط شهرستان استان از دیگر فعالیت‌های زنان روستایی در این صندوق است.

صدیقه عباسی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز، گفت: این صندوق در سال 1390 با سرمایه اولیه 114میلیون تومان تأسیس شد. در حال حاضر پس از گذشت بیش از شش‌سال این صندوق دارای یک‌هزارو70 عضو حقیقی و یک‌عضو حقوقی است و به همت اعضاء و مدیریت صحیح توانسته سرمایه خود را به بیش از 905 میلیون تومان افزایش دهد. مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز درباره تصمیمات گرفته شده در آخرین مجمع این صندوق بیان داشت: آخرین مجمع در تاریخ 4 اردیبهشت‌ماه 1397 با حضور مدیرعامل و نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، اعضای هیئت مدیره و تمامی نمایندگان و سهامداران در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز برگزار شد. در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی با موضوع بررسی و تصویب صورت‌های مالی برپا شد و سپس موضوعات مربوط به انتخاب هیئت مدیره، بازرسان قانونی و حسابرس و همچنین عملکرد صندوق در تاریخ 31 اردیبهشت و 30 آذر 1396 بررسی شد. عباسی در ادامه با اشاره تصمیم‌های گرفته شده در این مجمع گفت: در این مجمع مواردی همچون نحوه تقسیم سود سالانه؛ تصمیم‌گیری درباره پرداخت پاداش اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان؛ تصمیم‌گیری برای پرداخت حق‌الزحمه بازرسان؛ انتخاب هیئت مدیره؛ انتخاب بازرسان قانونی؛ انتخاب حسابرس و تعیین روزنامه کثیر‌الانتشار برای درج آگهی‌ها تصویب شد. وی درباره برنامه‌های آینده این صندوق اظهار داشت: افزایش سرمایه، اخذ تسهیلات مالی ارزان قیمت، اهتمام به آموزش و توسعه منابع انسانی، اجرای طرح‌های زودبازده در بخش کشاورزی توسط اعضاء و با نظارت صندوق، پیگیری دریافت مجوز بسته‌بندی مناسب جهت محصولات تولیدی در روستا و دریافت اعتبارات و کمک‌های بلاعوض از منابع دولتی از برنامه‌های صندوق در آینده است. مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان شیراز با اشاره به این‌که کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که سهامداران این صندوق از سرمایه و درآمد پایینی برخوردارند دولت می‌بایست با تخصیص بودجه حمایت‌های بیش‌تری را از این صندوق‌ها داشته باشد. عباسی با انتقاد از این‌که نبود بازار ثابت و مطمئن از دغدغه‌های زنان برای فروش محصولات تولید شده است، گفت: امیدواریم برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود. در حال حاضر محصولات تولید شده تنها از طریق نمایشگاه‌های فصلی و محلی به‌فروش می‌رسد که این جوابگوی هزینه‌ها نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه ، تاریخ انتشار 18 اردیبهشت 97، کدمطلب: 43663 ، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
بازار یابی فقط مختص به زنان روستایی نیست و شامل همه گروه ها و عمده باار ها میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین