پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 700 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در ایران وجود دارد که حدود یک درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

شعار سال: محمد هادی ایازی روز یکشنبه در نخستین مجمع سلامت لرستان با بیان اینکه سالمندی یکی از عوامل اصلی بروز آلزایمر است، اظهار کرد: 8.2 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که در 2 دهه آینده این رقم تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بیماری های ام اس و اوتیسم در حال افزایش است، ادامه داد: شرط غالب شدن بر این بیماری ها مشارکت هرچه بیشتر مردم در موضوع مهم سلامت جامعه است.

به گفته وی، اجتماعی شدن گام جدی در حوزه سلامت است و در راستای مشارکت مردم در امر سلامت باید زمینه حضور مردم فراهم شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: هر فرد در جامعه باید یک سفیر سلامت برای خود، خانواده و هموطنان باشد.

ایازی اظهار کرد: مجموعه عوامل تاثیرگذار در سلامت باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد، زیرا نبود سلامت جسم در سلامت روان و اجتماعی تاثیر گذار است که در واقع آسیب های اجتماعی به دلیل نبود سلامت روان ظهور و بروز می کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در جامعه دینی ما باید وجود بیماری ها و راهکارهای پیشگیری از آنها دغدغه جدی باشد و این در حالی است که پنج میلیون نفر در جامعه ما به دیابت مبتلا هستند و پنج میلیون نفر دیگر هم از بیماری خود بی اطلاع هستند و متاسفانه زمانی به این بیماری پی می برند که به مرحله قطع عضو می رسند.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی در سلامت فردی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

به گفته ایازی، اجرای طرح تحول سلامت مانع از حرکت 700 هزار نفر از بیماران به زیر خط فقر شد و این طرح کمک شایانی به رفع مشکلات جامعه کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حدود 25 درصد مشکلات این بخش به حوزه بهداشت ارتباط دارد و 75 درصد آنها به دیگر حوزه ها مربوط می شود و همین موضوع باعث می شود رویکردهای اجتماعی و مشارکت مردم در این حوزه افزایش یابد.

ایازی با بیان این که اجتماعی کردن بحث سلامت موضوع بسیار مهمی است که باید به ابعاد اجتماعی، روانی، جسمی و فردی آن پرداخت، گفت: متاسفانه مشکلات روانی مانند افسردگی به ویژه در میان زنان جامعه بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: در استان هایی مانند لرستان که فقر و بیکاری بالاست باید فعالیت های فردی، تشکل ها و سمن های سلامت بیشتر افزایش یابد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان این که اجتماعی شدن سلامت یعنی اینکه همه مردم باید احساس مسئولیت کنند، گفت: اکنون 22 درصد جامعه چاق هستند و 50 درصد هم اضافه وزن دارند که این مشکلات اگر از راه مشارکت، آموزش و فرهنگ سازی توسط مردم، سمن ها و مشارکت آنها اطلاع رسانی شود، کاهش می یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 16 اردیبهشت 97، کدمطلب: 82906699 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
با توجه به اینکه زمینه های روانی تو ایران روز به روز داره دچار مشکل بیشتری میشه باید پیگیری ها تو این زمینه بیشتر بشه که نمیشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین