پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: به نظر می رسد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از دستور کار خارج شود.
شعارسال: سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به بررسی لوایح سه گانه مورد درخواست fatf در مجلس اظهار داشت: لوایح سه گانه ای که متعاقب FATF به مجلس آمد در عین حال که می تواند نکات مثبتی داشته باشد خسارات جبران ناپذیری برای منافع ملی کشور دارد.

وی با بیان اینکه لوایح سه گانه دارای ایراداتی هستند که این ایرادات بعدها ما را درگیر می کنند، افزود: این ایرادات می توانند در عرصه بین الملل مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورند از این رو معتقدم این لوایح و FATF نباید به تصویب رسیده و عملیاتی شود وگرنه کشور را دچار مشکلاتی خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید براینکه ایران با غربی ها در مفهوم تروریسم اختلاف نظر دارد، یادآور شد: 231 نهاد و فرد ایرانی در لیست تحریمی آمریکایی ها قرار دارند بنابراین اگر ما زیر بار این لوایح و کنوانسیون را بپذیریم سایر نهادها و موسساتی که داخل کشور تحریم نیستند نمی توانند با این 231 نهاد و فردی که تحریم هستند مراوده داشته باشند. یعنی علاوه بر اینکه این نهادها و افراد از سوی آمریکا تحریم هستند از سوی نهادهای داخلی هم مورد تحریم قرار می گیرند که این  نوعی خودتحریمی محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می رسد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از دستور کار خارج شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت 1397 ، کدخبر: ۶۸۳۹۹۶ ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
ایران بهتر هست هرچه سریع تر از این لایحه و پیمان بی ارزش بیرون بیاد چرا که برای کشور منفعت نداره
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
ایران به نفعش هست که سریع تر از این قانون خارج بشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
همونطور هم که همه ی عالم می دونن منشا اصلی کمک به تروریست ها آمریکاست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین