پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شده است، نمایشگاهی پر از کتاب‌های رنگ رنگی بی‌محتوا و بامحتوا که همراه با ناشران گرد هم آمده‌اند.

شعارسال: امسال برای سی‌ویکمین بار برخی مشکلات در این نمایشگاه تکرار شد و همچنان شاهد تکرار آن هستیم؛ نمایشگاهی که باید گفت فروشگاه که بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی کتاب و نقدینگی ناشران را دارد.

نا گفته نماند که کتاب‌های بسیار خوب و با ارزش در برخی از غرفه‌ها خودنمایی می‌کند و بسیاری از مراجعه کنندگان دنبال آن کتاب‌ها می‌گردند.

با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی یا همان فروشگاه می‌تواند موثر واقع شود ولی اگر از سوی رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، تبلیغات واقعی و... کتاب‌های تاثیرگزار و پر محتوا به صورت مستمر اطلاع رسانی می‌شد بهتر بود.

برای بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور باید برنامه‌ریزی‌های خوبی برای خانواده‌ها بخصوص مادران انجام داد تا با تشویق و حمایت فرزندان، آنان را در مسیر کتاب و کتاب خوانی هدایت کنند.

مرکز فروش کتاب در تهران محدوده‌ی خیابان انقلاب است که بسیاری از مادران بخصوص بانوان خانه دار شاید سالی یک بار برای خرید کتاب به آنجا مراجعه نکنند ولی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرصتی است برای همه افراد جامعه بخصوص مادران که در فضایی نسبتا خوب همراه فرزندان خود می‌توانند مراجعه کنند، فرهنگ کتاب خوانی باید در سن پایین نهادینه شود تا آینده‌ای روشن انتظار آنان را داشته باشد.

مادران نقش مهمی برای شکل گیری شخصیت کودکان دارند، کتاب‌های خوب علمی، فرهنگی، داستانی، هنری، خلاقیت و... بهترین عامل رشد فکری کودکان است که مادران باید آنان را با روش‌های صحیح مطالعه و کتابخوانی آشنا کنند.

روزانه مادران با سوال های پیچیده و رفتارهای مختلف کودکان روبه رو می‌شوند که کتاب‌های متناسب در این موارد جایگاه خاصی دارد.

همه باید دیدگاهمان را نسبت به کتاب و مطالعه تغییر دهیم و بدانیم که واقعا روشنفکری در گرو کتابخوانی است؛ مطالعه می‌تواند باعث افزایش هوش، پرورش خلاقیت، افزایش سرعت یادگری، پیشرفت علمی و تحصیلی، پر کردن اوقات فراغت و... شود که پدر و مادران نباید از آن غافل شوند.

مادران گرامی می‌توانند با افزایش اطلاعات خود در زمینه موضوع، عنوان کتاب‌ها، نوع ترجمه کتاب‌های خارجی، نویسنده و خط فکری در این راستا به فرزندان خود کمک کنند و او را در این وادی تنها رها نکنند، با ورود به موضوع انتخاب کتاب یاری‌گر فرزندان خود در انتخاب بهترین دوست خود کتاب باشند.

کتاب بهترین دایه‌ی فرزندانمان است در انتخاب آن تحقیق، تفکر و همت کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری دانا، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1360274، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
کتاب مینونه برای بهترین دوست برای همه باشه به شرطی که از سنین پایین به اون عادت کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین