پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷
سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: طبق آمارهای جهانی، ۱۰ درصد بیمارانی که وارد بیمارستان ها می شوند، دچار خطای پزشکی می شوند.

شعارسال: دکتر ایرج حریرچی روز پنج شنبه در همایش انتظامی سازمان نظام پزشکی در بیمارستان میلاد، افزود: امروزه در بیشتر کشورهای دنیا رابطه مالی و نظام پرداخت عملکردی قطع شده است. در تمام کشورهای OECD پرداختی هنگام دریافت خدمت در حال حاضر ۱۶ درصد است. در آمریکا نیز این رقم ۱۸ تا ۲۴ درصد گزارش شده است. نمی‌توان شعار داد رابطه مالی قطع شود اما همان میزانی که ما می‌خواهیم بیمه به ما پول بدهد. یکی دیگر از مشکلاتی که امروز در حوزه سلامت ایجاد شده این است که سریال‌های زیادی در خصوص بیمارستان‌ها یا مسائل مربوط به آن ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق آمارهای بین‌المللی احتمال خطا در بیمارستان‌ها یک در ۲۰۰ است. در کشوری مانند ما ۴۵ درصد بیمارستان‌ها، ساختمان‌هایی دارند که از اول بیمارستان نبوده است. بنابراین آمارها حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد منابع بهداشت و درمان در کشورها حتی آنهایی که توسعه یافته هستند، تلف می‌شود که بخش زیادی از آن به دلیل خطاهای پزشکی است. علاوه بر آن طبق آمارهای جهانی۱۰ درصد کسانی که وارد بیمارستان‌ها می‌شوند، دچار خطای پزشکی قابل توجهی می‌شوند.

حریرچی با بیان اینکه عامل سوم تا ششم مرگ در آمریکا خطای پزشکی است، تصریح کرد: در کشور ما آمار شکایت‌های پزشکی نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است. این آمار حتی نسبت به خطاهای پزشکی نیز بسیار پایین تر است. مهم ترین روش برای حل این مشکلات برخورد سیستماتیک است.

سخنگوی وزارت بهداشت، همچنین در حاشیه این نشست نیز با بیان اینکه جامعه پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی در جلوگیری از بروز خطاهای ناخواسته پیشگام هستند، افزود: ممکن است قصوراتی در این زمینه رخ دهد که نیاز به برخورد قانونی داشته باشد. قانونگذاران نظام جمهوری اسلامی، سازمان نظام پزشکی و قوه قضائیه را مکلف کرده است که با سازوکارهای مختلف به این موارد رسیدگی کند و با هم اندیشی احتمال بروز این خطاها را به حداقل برساند چون ایمنی بیمار، کرامت انسانی و آگاهی بخشی جز اولویت‌های ما قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4292911، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این شکایت ها پزشکی هیچ وقت به سرانجام نمیرسه!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین