پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه پیوند اعضاء در کشور نیازمند تامین منابع مالی و توسعه زیرساخت هاست و حمایت های فعلی متناسب با نیازهای جامعه نیست.

شعارسال:معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه پیوند اعضاء در کشور نیازمند تامین منابع مالی و توسعه زیرساخت هاست و حمایت های فعلی متناسب با نیازهای جامعه نیست.

 قاسم باباجانی امروز (پنجشنبه) در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پیوند اعضاء و بزرگداشت «اهدای پنج هزار زندگی» در مرکز همایش های بین المللی رایزن افزود: در سال های گذشته مقوله اهدای عضو و انجام عمل های پیوند اعضا در کشور با رشد مناسبی همراه بوده که با حضور اساتید مجرب ایرانی و حمایت های دولت و مجلس محقق شده است.

به گفته این مقام مسئول، اینک به جز تهران و شیراز در سایر شهرها از جمله کرمان، جنوب و شمال کشور نیز اهدای عضو و پیوند اعضاء صورت گرفته و به ویژه پیوند کبد که از پیشرفته ترین پیوندهاست، انجام می شود.

وی بیان داشت: با وجود اینکه پیوند کلیه جزو قدیمی ترین پیوندهایی است که در ایران انجام می شود، با این حال هنوز خدمات مناسبی در کشور در این زمینه نداریم و بسیاری از جوانان به ناچار مجبور به انجام دیالیز هستند.

باباجانی با بیان اینکه انجام پیوند، از بسیاری هزینه های مترتب بعدی برای بیماران می کاهد، خواستار توسعه زیرساخت ها و تامین منابع مالی لازم برای توسعه این مهم در کشور شد که افزایش امید به زندگی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی یادآوری کرد: زمانی بیماری سرطان خون در کشور بیداد می کرد، اما امروز شاهدیم با انجام عمل پیوند مغز و استخوان به کنترل در آمده و با پیشرفت هر روزه علم پزشکی، هزینه های پایین تر و ارتقای کیفیت زندگی را در خانواده ها شاهدیم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پزشکانی که عمل های پیوند را انجام می دهند، کمترین دستمزدها را در جامعه پزشکی دریافت می کنند و کارشان چیزی جز عشق، علاقه و رغبت به نجات زندگی بیماران نیست.

وی اظهار داشت: ان. جی. او های (سازمان های مردم نهاد) خوبی در سطح کشور داریم که در زمینه پیوند اعضاء فعالند، اما کافی نیستند و باید بیش از پیش ساماندهی و حمایت شوند تا بتوانند بار اصلی حمایت از بیماران پیوندی را به دوش بکشند.

** رتبه نخست ایران در پیوند اعضاء

در ادامه، «سید محمد کاظمینی» رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت اظهار داشت: در 18 سال گذشته و بویژه با صدور فتوای امام(ره) در زمینه پیوند اعضاء، رشد استفاده از اعضای افراد مبتلا به مرگ مغزی را در کشور شاهد بودیم.

به گفته این مسئول، اکنون ایران بالاترین رتبه پیوند اعضا را در بین کشورهای منطقه در قاره های آسیا و آفریقا داراست.

وی با اشاره به اینکه پارسال تعداد 920 اهداء کننده مرگ مغزی با میانگین اهدای سه عضو در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز پیوند کبد و قلب بطور انحصاری از افراد دچار مرگ مغزی انجام می شود که از این نظر در همه منطقه دارای رتبه نخست بوده و 60 درصد اهدای کلیه نیز از افراد مرگ مغزی است.

کاظمینی ادامه داد: اکنون 24 واحد فراهم آوری و 30 واحد شناسایی مرگ مغزی در بیمارستان «دکتر مسیح دانشوری» تهران فعال است.

همچنین «حمیدرضا جماعتی» قائم مقام پزشکی بیمارستان «دکتر مسیح دانشوری» در این مراسم گفت: سالیانه نزدیک به 400 اهداء عضو در این مرکز انجام می شود که از سال 83 (زمان آغاز فعالیت این مرکز) تاکنون به پنج هزار عضو رسیده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، حدود چهار هزار و 500 مورد اهدای کبد و کلیه، 90 پیوند ریه و 383 مورد اهدای قلب بوده است.

جماعتی در پایان از همکاری شهرداری، هلال احمر، بانک ملی و پلیس راهنمایی و رانندگی، همچنین ورزشکاران و هنرمندان در سال های گذشته در ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور تقدیر کرد.

این مراسم به مناسبت 31 اردیبهشت سالروز صدور فتوای حضرت امام خمینی(ره) در خصوص جایز بودن پیوند اعضاء برگزار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت97، کد خبر: 82911193، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
این حمایت ها درسته که از قبل خیلی بیشتر بوده اما هنوز کافی نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
متاسفانه هزینه های خیلی زیادی هم خرید عضو و عمل جراحیش داره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین