پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ از افتتاح نخستین پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در روز شنبه خبر داد و گفت: هدف از تاسیس این پارک ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه علوم انسانی و هنر و اشتغال دانش آموختگان این رشته‌ها است.
شعارسال:سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ از افتتاح نخستین پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در روز شنبه خبر داد و گفت: هدف از تاسیس این پارک ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه علوم انسانی و هنر و اشتغال دانش آموختگان این رشته‌ها است.

دکتر سعید هاشمی درباره تأسیس اولین پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بیان کرد: جهاد دانشگاهی براساس رسالتی که در حوزه فرهنگی دارد و با توجه به مسائلی که در رشته‌های علوم انسانی و حوزه هنر وجود دارد تصمیم به ورود به حوزه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در رشته‌های علوم انسانی و حوزه هنر مباحث زیادی وجود دارد و لازم است که فرصت‌های شغلی جدید و کسب و کارهای نوینی برای آن‌ها ایجاد شود و به نوعی به فناوری‌هایی نوین در این حوزه برسیم.

هاشمی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ با توجه به رسالت‌های خود تصمیم به ورود به این حوزه را گرفته‌اند، یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم مجموعه رشته‌های علوم انسانی، مجموعه رشته‌های حوزه هنر و مجموعه رشته‌های دیگری مثل IT را به فناوری‌هایی جدید در این حوزه‌ها مجهز کنیم تا با کسب و کارهای نوین همراه شوند و اشتغال جدیدی را برای دانش‌آموختگان این رشته‌ها ایجاد کنیم.



سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ درباره تاریخچه شکل‌گیری این پارک اظهار کرد: حدود دو سال همکاران ما در جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ در حال پیگیری تأسیس این پارک بودند و نهایتا سال گذشته مجوز موافقت وزارت علوم برای تأسیس این پارک در بهمن‌ماه ابلاغ شد.

وی درباره کمیته‌های فعال در این پارک توضیح داد: کمیته‌های مختلفی مثل کمیته موسیقی، صنایع دستی و گردشگری در این پارک فعالیت می‌کنند تا بتوانند در حوزه‌های مخصوص به خود افراد مختلف را جذب کنند تا ایده‌هایی که این افراد دارند به کارهای نو در این مجموعه تبدیل شود.

هاشمی درباره محل تأمین اعتبارات پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: مقرر شده این پارک فعلا براساس مجموعه درآمدهایی که مجموعه جهاد دانشگاهی دارد، فعالیت کند.بنابراین اعتبارات دولتی ندارد. البته امیدواریم که با توجه به نیازهایی که در این زمینه وجود دارد دولت نیز به تأمین اعتبارات این پارک کمک کند.

سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ در پایان درباره دامنه فعالیت‌های این پارک اظهار کرد: پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ مستقر است و تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی آن را نیز مجموعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ تأمین می‌کند و امیدواریم در آینده بتواند توسعه بیشتری پیدا کند چرا که دامنه فعالیت‌های این پارک در سطح ملی است و مختص تهران نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت97، کد خبر: 97022011114، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
لزوم تاسیس چنین پارکی بیشتر از گذشته داشت در کشور احساس میشد ؛ دمشون گرم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین