پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
استاد دانشگاه فردوسی مشهد در همایش سلامت مادر و فرزند گفت: والدین گوش شنیدن برای حرف‌های کودک خود داشته باشند و وقتی متوجه آزار جنسی کودک شدند از افراد متخصص کمک بخواهند.

شعار سال: صبح دیروز سومین همایش سلامت مادر و فرزند با رویکرد پیشگیری از کوک آزاری جنسی به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در فرهنگسرای انقلاب برپا شد.

در این مراسم که با حضور بانوان مناطق حاشیه شهر برگزار شده بود، رویکرد پیشگیری از کودک آزاری به منظور تبیین نقش مادران در حفاظت از کودکان در برابر آسیب‌های اجتماعی در قالب سخنرانی، پخش فیلم و برپایی کارگاه‌ها آموزش داده شد.

حضور پایگاه خدمات اجتماعی تمامی دستگاه‌های موظف در بحث کودکان در این همایش نیز چشم گیر بود.

مسعود مقدس زاده، مسئول مرکز مطالعات پیشگیری از وقوع جرم داگستری خراسان رضوی و استاد دانشگاه فردوسی در این همایش پیرامون آزار جنسی کودکان اظهار کرد: کودکان به لحاظ درک مسائل جنسی با کودکان متفاوت هستند، پس هر رابطه‌ای با کودکان سوء استفاده است.

مقدس زاده گفت: سوء استفاده جنسی صرفا به صورت تماس مستقیم نیست ولی غیر از این مورد، عدم مراقبت کافی پدر و مادر و قرار دادن عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن در برابر کودک، نوعی آزار کودک است و بزرگسالی که این اقدام را انجام دهد بیمار روانی است.

استاد دانشگاه فردوسی بیان کرد: معلم، مربی و والدین باید برای کودکان احساس امنیت ایجاد کرده تا مسائل پیش آمده را بازگو کنند، اگر والدین توان شنیدن مشکلات و آزار جنسی کودکان را ندارند، بایستی از مراکز مشاور کمک بگیرند.

وی تاکید کرد: اگر کودک حرف‌هایی بزند که متاسب با رفتار جنسی سن خود نیست، کابوس ببیند، با اسباب بازی‌های خود اقداماتی خارج از رفتار مرتب با سن خود انجام دهد، گوشه گیر و مرموز شود، با برخی افراد احساس راحتی نمی‌کند و تمایل ندارد با آن‌ها در ارتباط باشد باید با مشاور در این رابطه صحبت کنید.

مقدس زاده افزود: اگر کودکتان هدایایی را دریافت می‌کند یا با افراد بیشتر از سن خود در ارتباط است باید احساس خطر کنید؛ کاری که از دست والدین در این راستا برمی‌آید این است که اطلاعات خود را بالا ببرد، گوش شنیدن برای حرف‌های کودک داشته باشد و وقتی متوجه آزار جنسی کودک شد از افراد متخصص کمک بخواهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۴۱۰۳، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
اگر کودکان کمبود های عاطفی ناشته باشن ادم های سالم تر و قدرت مند تری ر برای اینده پروش میدیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین