سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تاثیر حجم توده عضلانی بدن در سلامت افراد، گفت: وقتی توده عضلانی خوبی در بدن وجود داشته باشد، به صورت کلی عملکرد بدن بهتر است و فرد با قدرت، نیروی بهتر و خستگی پذیری کمتر می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

شعار سال: مریم ابوالحسنی، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تاثیر حجم توده عضلانی بدن در سلامت افراد، گفت: وقتی توده عضلانی خوبی در بدن وجود داشته باشد، به صورت کلی عملکرد بدن بهتر است و فرد با قدرت، نیروی بهتر و خستگی پذیری کمتر می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد. وقتی فرد زود خسته نشده و فعالیت بیشتری داشته باشد، می تواند با فعالیت و ورزش بیشتر سلامت بدن را ارتقا داده و این مساله بر تمام سیستم‌ها و ارگان‌های بدن تاثیر گذاشته و عملکرد آن ها را ارتقا میدهد.

وی تصریح کرد: مثلا اگر فردی دچار مشکلی مانند سکته مغزی شده و بر اثر از کارافتادگی حاصل از سکته نتواند از یک یا دو اندام کار بکشد؛ به مرور زمان آن ها تحلیل رفته و ضعف عضلانی موجود سیکل معیوب ایجاد کرده و از دست رفتن عضلات بیشتر را ایجاد می کند و فعالیت های فرد کاهش یافته و بقیه ارگان ها تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی، بالا و پایین رفتن از پله ها را نوعی ورزش خواند که برای افرادی‌که مشکل زانو نداشته و عضلات چهار سر ران خود را تقویت کرده اند، مفید است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره حرکت ورزشی دراز و نشست هم گفت: افراد برای کاهش چربی اطراف شکم، هم باید رژیم غذایی مناسب و هم 150 دقیقه ورزش هوازی نظیر ورزش‌های توپی، پیاده روی و تردمیل را در زمره ورزش‌های خود داشته باشند و تنها با دراز و نشست نمی توان از حجم چربی دور شکمی کاست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 97، کد مطلب: 418542، www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین