پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور: خروج از برجام و جنگ اقتصادی آخرین مرحله از تهاجم دشمن است.
شعارسال: سرتیپ نعمان غلامی نخستین سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت: مرحله جدیدی از تهاجم دشمن به جمهوری اسلامی با خروج از برجام شروع شده است. جنگ اقتصادی آخرین مرحله نبرد دشمن است که می خواهد با تمرکز بر آن، بین ملت عاشق نظام و ارزش ها فاصله بیاندازد. در حالی که این ملت و نظام، افتخار دفع شرِ جنگ تحمیلی را دارد، پیچیده ترین و خطرناکترین جنگ نیابتی را در اوج افتخار دفع کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: هر چه عزت داریم در پرتو ایستادگی و مقاومت، عاشورا و سیدالشهدا بوده است. ما در این مسیر، حججی ها داده ایم تا آزاده و سرافراز باشیم و ملت ها به ما اقتدا کنند.

**مسئولان قاطعانه مقابل آمریکا بایستند

سرتیپ غلامی از مسؤولان و دولت خواست: قاطعانه مقابل آمریکایی بایستید. آنها می خواهند برجام بی خاصیت را به برجام های بعدی تبدیل کنند. عزت نظام و مردم ایران را خدشه دار نکنید، مقابل دشمنان بایستید چون می خواهند برجام موشکی را تحمیل کنند. اگر آن را بپذیریم، برجام تأثیرگذاری در منطقه را چه کنیم؟ این تنها دست کشیدن از همه ارزش ها و پیشینیه ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: امیدواریم مسؤولان، عزت سرزمین را باور کنند و گام های بعدی را در پرتو توانایی ها برای ملت ایران بردارند.

**بسیج سازندگی سالانه 7300 طرح اجرا کرد

سرتیپ غلامی درباره نقش بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی شجره و جلوه ای از تدابیر حکیمانه ولایت است که امروز در راستای کارآمدی نظام اسلامی با به صحنه آوردن مردم ایفای نقش می کند.

وی با اشاره به حذف جهاد سازندگی به عنوان نهادی خدمت رسان که خاطرات درخشانی از مجاهدت برای ملت ایران به جا گذاشته است، افزود: مقام معظم رهبری بلافاصله با تشکیل بسیج سازندگی، زمینه نقش آفرینی مردم را برای تحقق نظام فراهم کرد و از 17 اردیبهشت 1379 تا به حال، این نهاد در عرصه های متفاوتی نقش آفرینی کرده است.

سرتیپ غلامی با تأکید بر نقش بسیج سازندگی در محرومیت زدایی گفت: عشق جوانان و آحاد ملت ایران برای تحقق نظام اسلامی در بسیج سازندگی جمع شده است و به اقیانوسی از خدمت تبدیل می شود. به طوری که در 18 سال گذشته حداقل سالانه 7 هزار و 300 طرح بزرگ و کوچک محرومیت زدایی را با نقش آفرینی مردم و خیرین اجرا کرده است.

**مشارکت سالانه یک میلیون نفر در محرومیت زدایی

وی با اشاره به مشارکت سالانه یک میلیون نفر از جوانان ایران در محرومیت زدایی تأکید کرد: این جوانان با گسیل شدن به نقاط مختلف کشور، محرومیت را می بینند، برای زدودن آن تلاش می کنند و خودشان هم در این جریان ساخته می شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه فعالیت های این نهاد تنها به محرومیت زدایی محدود نمی شود، گفت: هر زمانی نظام لازم داشته است، برای نقش آفرینی وارد صحنه شده ایم. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کرد، با توجه به قرار داشتن در جنگ سخت اقتصادی بود. بسیج هم از سال 1392 خود را مکلف دانست که طلایه دار به صحنه آوردن مردم در حوزه جنگ اقتصادی باشد.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران ادامه داد: بسیج سازندگی از سال 1392 روزانه به طور میانگین، 80 واحد کوچک تولیدی در 5 سال گذشته ایجاد کرده است، یعنی در مجموع 145 هزار واحد کوچک اقتصادی به دست جوانان این مرز و بوم به صحنه تولید آمده اند. تلاش بسیج در ترویج این باور بوده است که رسیدن به ظرفیت اشتغال کشور فقط در کارمندی نیست، بلکه تشویق جوانان به حوزه کار و تولید، نقش مؤثرتری دارد.

سرتیپ غلامی با اشاره به اینکه رسیدن به پیروزی در جنگ اقتصادی راحت تر از جنگ نظامی است، گفت: مردم باید در جنگ اقتصادی وارد شوند تا اهداف نظام را محقق کنند. انقلاب ما انقلاب بی نظیری در عالم است که دستاوردهای گسترده ای دارد. عزت و سربلندی ما در اهتزاز است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 21 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 2125020 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین