پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
ذوالقدر،نماینده مردم تهران: لایحه بازپژوهی حقوق زنان در قالب طرحی در فراکسیون زنان مجلس ارائه می‌شود
شعارسال: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جزییات دیدار نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی را با معاون حقوقی و معاون زنان ریاست جمهوری تشریح کرد.

فاطمه ذوالقدر با اشاره به دیدار اخیر اعضای فراکسیون زنان مجلس با شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت: در این نشست همه دغدغه‌ها و مشکلات حوزه زنان مطرح شد. عمده مشکلاتی که زنان با آن روبرو هستند ناشی از بی‌توجهی به مسایل زنان است که این دغدغه‌ها به مولاوردی منعکس شد.

لایحه بازپژوهی حقوق زنان در قالب طرحی در فراکسیون زنان مجلس ارائه شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار شد لایحه بازپژوهی حقوق زنان در قالب طرحی در فراکسیون زنان مجلس ارائه شود تا دستاوردهای خوبی برای تأمین حقوق شهروندی برای زنان داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین درباره بررسی موضوع لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در این جلسه نیز گفت: در ابتدا قرار بود درباره این موضوع نیز با شهیندخت مولاوردی مواردی مطرح شود که متأسفانه در این جلسه چیزی درباره این لایحه مطرح نشد و دغدغه‌‌های نمایندگان زن از حوزه‌های انتخابیه خود مطرح شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توضیح داد: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به منظور مطالبه‌گری حقوق کودکان، موضوع لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به طور جدی پیگیری کرده و این لایحه نهایی شده است و باید سریعتر در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی شود.

تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مطالبه جدی نمایندگان مجلس است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به عنوان یک مطالبه جدی از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود و امیدواریم هر چه سریعتر نهایی شود.

ذوالقدر درباره تغییرات جدید لایحه مذکور نیز گفت: همه مواردی که مد نظر نمایندگان مجلس بود، در کمیسیون حقوقی مجلس و کارگروه‌های مربوطه مورد کارشناسی قرار گرفت و همه این تغییرات در لایحه اعمال می‌شود.

سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان، مشهور به قانون «کودک آزاری» با 9 ماده تصویب شد. این قانون در قالب طرح به مجلس ارائه شد اما به تصویب نهایی نرسیده بود. با توجه به خلأهای قانونی موجود در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان و وقوع کودک‌آزاری‌های بسیار، قوه قضاییه لایحه‌ای با عنوان «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» را در سال 87 در قالب 59 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه مذکور به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در تاریخ 10 مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 820492 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
اینقدر خانوم ابتکار به اقتصاد و فرهنگ ایران زمین زیان وارد کرده باید به همه این سیستم ها شک کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین