سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ، از حرکت آزمایشی قطار کانتینری در مسیر«لهستان ، اوکراین ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و آستارای ایران » خبرداد و گفت : این قطار طی 9 روز این مسیر را طی کرد.

شعارسال: شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ، از حرکت آزمایشی قطار کانتینری در مسیر«لهستان ، اوکراین ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و آستارای ایران » خبرداد و گفت : این قطار طی 9 روز این مسیر را طی کرد.

این شرکت روز پنجشنبه گزارش داد که قطار کانتینری آزمایشی در قالب طرح حمل و نقل در مسیر بین المللی جنوب – غرب از ایستگاه «اسلاوکوف» لهستان به مقصد ایران حرکت کرده و وارد ایستگاه آستارای ایران شده و هم اکنون در مسیر برگشت است .

بنا به این گزارش شرکت « آ .د.ی کانتینر» وابسته به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و پیمانکار این طرح ، با همکاری شرکت 'Hupac Intermodal ' سوئیس موفق به اجرای این طرح شده است .

قطار کانتینری آزمایشی در مجموع مسیر دو هزار و 356 کیلومتری ، شامل مسیر 399 کیلومتری در خاک لهستان ، 965 کیلومتری در خاک اوکراین ، 396 کیلومتر در خاک گرجستان و 596 کیلومتر نیز در خاک جمهوری آذربایجان و سپس ایران را ، ظرف 9 روز طی کرده است .

این قطار آزمایشی به سیستم GPS مجهز است که حرکت آن را در طول مسیر ردیابی می کند.

قطار کانتینری آزمایشی با هدف بررسی مسایل تکنولوژی و نیز مدت حمل و نقل محموله ها در مسیر بین المللی جنوب – غرب راه اندازی شده است .

ایستگاه اسلاوکوف لهستان در تقاطع خط ریلی به عرض 1520 میلی متری و خط آهن استاندارد اروپایی 1435 میلیمتری واقع است که امکان تحویل محموله ها از کشورهای اروپای غربی در این ایستگاه و سپس حمل و نقل آنها از طریق مسیر جنوب – غرب را فراهم می کند .

شرکت راه آهن هدف از تا سیس شرکت وابسته ' آ .د.ی کانتینر ' را واگذاری حمل و نقل کانتینری بر عهده این شرکت عنوان کرد .

جاوید قربان اف رییس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که تاسیس این شرکت به توسعه ظرفیت های تر انزیتی کشورش کمک کند .

مسیر بین المللی حمل و نقل جنوب غرب شاخه ای از مسیر بین المللی شمال –جنوب به شمار می رود و هدف از راه اندازی این مسیر انتقال محموله ها از کشورهای جنوب شرقی آسیا به اروپای شرقی و از آنجا نیز به کشورهای اروپای غربی از طریق خاک ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان و اوکراین می باشد .

تا به حال چند نشست با حضور مسوولان و نمایندگان رآه آهن جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، اوکراین و لهستان برای توسعه این مسیر بین المللی برگزار شده است .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1397 ، کدخبر: 797906: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین