پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
قنادان گفت: « نرخ گذاری مخصوص جایی است که انحصار وجود داشته باشد. زمانی‌که بازار آزاد وجود دارد تعداد بسیاری شرکت به صورت رقابتی فعالیت می‌کنند، تعیین نرخ در این اقتصاد رقابتی بی‌معنی است. »
شعارسال: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تبلیغات کارپینو در تاکسیرانی، آیا این شرکت مختص به تاکسیرانی تهران است، گفت: «خیر، یک شرکت خصوصی است که تنها از تاکسیرانی تهران مجوز لازم را اخذ کرده است. هیچ اپلیکیشنی که متعلق به سازمان تاکسیرانی تهران باشد، وجود ندارد. همه شرکت‌ها و اپلیکشین‌های تاکسیرانی از سازمان تاکسیرانی تهران مجوز گرفته‌اند.»

وی با بیان این مطلب که کارپینو اولین شرکت و اپلیکیشنی بود که از سازمان تاکسیرانی مجوز گرفته است، یادآور شد: «اخیرا اپلیکیشن کابین از سازمان تاکسیرانی تهران مجوز دریافت کرده و چند شرکت دیگر هم در صف دریافت مجوز قرار دارند.»

قنادان در ادامه افزود: «برای ساماندهی تعامل سازمان تاکسیرانی با اپلیکشن‌ها برنامه‌های بسیاری مطرح است. این دسته از شرکت‌ها مجوزهای لازم را از سازمان تاکسیرانی تهران برای شروع و ادامه فعالیت‌های خود کسب می‌کنند. در حال حاضر سازوکار مجوزدهی آماده شده و با بسیاری از شرکت‌ها در حال مذاکره هستیم.»

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این سوال که چرا تعاملی برای یکپارچه شدن اپلیکشین‌های تاکسیرانی صورت نمی‌گیرد، گفت: «دلیلی برای یکپارچگی این شرکت‌ها وجود ندارد. عملیاتی کردن این طرح عمل درستی نیست. نرخ گذاری مخصوص جایی است که انحصار وجود داشته باشد. زمانی‌که بازار آزاد وجود دارد تعداد بسیاری شرکت به صورت رقابتی فعالیت می‌کنند، تعیین نرخ در این اقتصاد رقابتی بی‌معنی است. اگر یکی از شرکت‌ها بگونه‌ای عمل کند که در ادامه فعالیت خود منجر به ورشکست شدن بقیه شرکت‌ها شود، آن زمان حق دخالت وجود دارد. زمانی‌که بازار رقابتی حاکم است و چند عامل می‌توانند در کناریکدیگر رقابت داشته باشند، دخالت یک نهاد قانون‌گذار یا دولت در نرخ گذاری آن‌ها عمل درستی نیست. فرم اقتصاد بازار، عرضه و تقاضا، کیفیت خدمات را استقبال و همچنین مردم و راننده‌ها باید تعیین کننده قیمت آن باشند.»

وی در خصوص رعایت نشدن حریم خصوصی مسافران با ظرفیت 4 سرنشین در تاکسی‌ها گفت: «هرچقدر از سرنشین کمتر به سمت افزایش سرنشین حرکت کنیم، بهتر است. ایران جزو معدود کشورهایی در حمل ونقل است که تاکسی خطی دارد. در سراسر دنیا تاکسی به صورت دربست و شخصی است.»

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پایان تصریح کرد: «بی‌شک احترام به حریم خصوصی مردم در تاکسی امر درست و صحیحی است اما اگر تعداد نفرات در دسترسی به تاکسی کاهش یابد، در این صورت نرخ کرایه تاکسی‌ها هم باید بالا رود. اما اگر این اتفاق رخ دهد با اعتراض مردم مواجه خواهیم شد. نمی‌توان به صورت دلخواه تغییر نرخ انجام داد چون تبعات اجتماعی بزرگی در پی خواهد داشت.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 705377، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
این نرخ تاکسی ها برای راننده ها ضرر های زیادی را داشته است چرا به این ها رسیدگی نمیکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین