پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۷۳۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از افزایش حدنصاب علمی سهمیه خانواده ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد و گفت: درصد سطح علمی پذیرفته‌شدگان خانواده‌‎های ایثارگر مشخص شد.

شعارسال: سید حمایت میرزاده در تشریح نشست ۱۶ اردیبهشت‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییر در سهمیه خانواده ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد و گفت: با این تصمیم کمیسیون سطح علمی پذیرفته شدگان به هم نزدیک می‌شود.

سید حمایت میرزاده خاطرنشان کرد: نشست امروز کمیسیون آموزش دارای دو دستور کار مهم بود که در بخش نخست آن رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه کمیسیون حاضر و گزارشی از عملکرد و ظرفیت‌های این دانشگاه به نمایندگان مجلس ارائه کرد و در بخش دوم اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه بود.

میرزاده اضافه کرد: دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون به طرح اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه اختصاص داشت که درباره سهمیه ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در کنکور بود و نهایتا به این ماده یک تبصره اضافه شد.

وی توضیح داد: تبصره مصوب کمیسیون آموزش به این شرح است «کسب حداقل ۸۰ درصد از حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کدرشته محل) برای تمامی رشته محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کدرشته‌ محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی مهندسی در آزمون سراسری و تمامی رشته محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حدنصاب شرایط علمی است».

میرزاده یادآور شد: پیش از این درصد حدنصاب شرایط علمی برای خانواده‌های ایثارگر ۷۰ درصد بود که با این حساب این عزیزان باید برای قبولی در کنکور سراسری بیش از پیش تلاش داشته باشند تا سطح علمی پذیرفته‌شدگان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها برای خانواده‌های ایثارگر هیچ تغییری نکرد و فقط سطح علمی از ۷۰ به ۸۰ و ۸۵ درصد رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: این تبصره مختص خانواده‌های ایثارگران و جانبازان است و سهمیه خود جانبازان در کنکور هیچ تغییری ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری اختبار، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1397 ، کدخبر: - : www.ekhtebar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این روش توهین به جایگاه شهداست و باید راهکار های جامع تری برای ایثار گران ارایه بشه
ا.ف75
سید مهدی حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
به نام خدا
در حال حاضر عده ای با طرح عناوین انحرافی مانند همگن کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه های تراز اول کشور و یا حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ورود افراد بی سواد به رشته های تخصصی پزشکی و تحصیلات تکمیلی و عناوین مشابه , سعی در حذف ایثارگران از عرصه های علمی و دانشگاهی و مدیریتی کشور دارند و سوء استفاده از این عناوین در شرایطی است که هیچ بررسی دقیق مستند و علمی افت تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به دلیل وجود ایثارگران حاضر در دانشگاه ها که از سهمیه استفاده کرده اند را اثبات نمیکند که بخواهیم برای رفع این اشکال این عزیزان را حذف کنیم و یا تغییری در حد نصاب از 70 % به 85 % ایجاد کنیم , که این حرکت موذیانه و ظریف عملا منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد .
به دلایل نامشخص این درصد برای ایثارگران به 85 % افزایش داده میشود ! و عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید , استعداد درخشان , مناطق محروم , انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند ؟!!
تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی میگذرند که ملاک ارتقا برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل میشوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست .
اگر امتحاناتی از قبیل کنکور ملاک سنجش سواد بود , نمایندگان محترم به دنبال تدوین قانون جهت حذف تدریجی آن نبودند و به نظر میرسد عده ای با دادن آدرس غلط سعی در حذف ایثارگران و امتیازات آنان در کشور دارند و در اولین قدم از حذف سهمیه آنان در مراکز علمی با سوء استفاده از شعار عدالت تحصیلی و ارتقا سطح علمی , شروع کرده اند !
مدیر پایگاه ضمن تشکر از پیام منتقل شده، متوجه فرمایش شما در خصوص سهمیه اساتید ، استعدادهای درخشان و مناطق محروم نشدیم. سهمیه اساتید تنها در تحصیلات تکمیلی وجود دارد و بشکل کاملا محدودی هم پذیرش دارد. این سهمیه برای ارتقا مربیان تحت استخدام دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.
در خصوص سهمیه استعدادهای درخشان نیز باید به عرض برسانیم که این عده، در صورت شرکت در کنکور هم ،به احتمالا بسیار بالا، قبول می شوند. ظرفیت جذب معدلی هم ، بشکل بالاتر از ظرفیت پذیرش متعارف یا در قالب طرح تکمیل ظرفیت صورت می گیرد.
سوال این است که این موارد چه ارتباطی با بحث حضرتعالی دارند؟
مناطق محروم نیز ، الزاما باید مورد توجه قرار گیرند تا بحث عدالت منطقه ای رعایت شود.
خواهشمندیم بشکل مستدل، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص سهمیه ایثارگران و متمرکز بر مخاطبان عزیز این نوع از سهمیه ها ، بیان دارید.
 . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین