پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس مهمترین رویکرد و هدف امضاکنندگان و طراحان طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را حذف انحصارطلبی کانون وکلا دانست.

شعارسال: یحیی کمالی پور، در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت با بیان اینکه این طرح در نوبت بررسی کمیسیون قضایی قرار دارد، گفت: سختگیری های کانون وکلا حق بسیاری از فارغ التحصیلان حقوق را تضعییع کرده و وقت آن رسیده که با تدوین طرحی جامع واصولی به سمت و سوی ایجاد وحدت رویه واحد در جهت ساماندهی جامعه وکلا و حذف انحصار کانون وکلا گام برداشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کانون وکلا در جذب وکیل انحصاری عمل می کند حذف انحصارطلبی کانون وکلا را از اهداف مهم طرح آموزش و پذیرش وکالت دانست و افزود: انحصار وکالت باید برداشته شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رویکرد اصلی امضاکنندگان طرح این است که فارغ التحصیلان رشته حقوق بتوانند به راحتی وارد حرفه وکالت شده و انحصارطلبی در حوزه وکالت شکسته شود.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه به وکیل بیش از میزان فعلی است، تصریح کرد: در دنیا سابقه ندارد که افراد بدون صلاحیت لازم و با هر گرایش و میزان تخصص وارد حرفه وکالت شوند و باید برای ورود چارچوبی در نظر گرفته شود و به هیچ وجه اعتقادی به انحصارطلبی نداریم و دنبال کارایی لازم هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید مسیری را طی کرد که فارغ التحصیلان متخصص بتوانند وارد حوزه وکالت شوند، انحصارکانون وکلا شکسته شود البته نباید به گونه ای گام برداشت که لیسانسه های بیکار تبدیل به وکلای بیکار شوند.

کمالی پور با انتقاد از اینکه هنوز فرهنگ استفاده از وکیل در کشور به مفهوم واقعی جانیفتاده است، تصریح کرد: باید بسترهای لازم جهت بهره مندی هر شهروند ایرانی از یک وکیل فراهم شود و استفاده از ظرفیت وکلا افزایش یابد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، با بیان اینکه با تعیین تکلیف طرح آموزش وکالت، وکالت الزامی می شود، گفت: دولت باید برای افراد نیازمند و بی بضاعت سازوکار استفاده از خدمات وکلا را فراهم تا وکلا بتوانند به صورت رایگان به آنها خدمات رسانی کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، افزود: ایجاد سازوکار لازم برای مراجعه خانواده ها به وکلا جهت طرح دعوی، کاهش پرونده های قضایی را به دنبال دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساماندهی حرفه وکالت یکی از اهداف مهم طرح پذیرش و آموزش وکالت است، تصریح کرد: طراحان و موافقان این طرح به دنبال حذف انحصارطلبی کانون وکلا هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1397 ، کدخبر: 381645: www.icana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
چقدر تو این سال ها واقعا وکالت رونق گرفتهووونشون میده اوضاع اجتماعیمون چقدر بهم ریخته ست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین