پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
علی مطهری در بازدید از بخش ناشران دیجیتال نمایشگاه کتاب تهران از امکان همکاری مجلس برای کم‌هزینه‌تر شدن استفاده از نشر دیجیتال سخن گفت.
شعارسال:علی مطهری در بازدید از بخش ناشران دیجیتال نمایشگاه کتاب تهران از امکان همکاری مجلس برای کم‌هزینه‌تر شدن استفاده از نشر دیجیتال سخن گفت.

علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، در مراسم رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار معلم شهید مرتضی مطهری که در بخش ناشران دیجیتال سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد اظهار کرد: نشر دیجیتال فرصت و امکانی است هم برای اهل تحقیق و دانش و هم برای مردم عادی تا به وسیله آن از آخرین اخبار و اطلاعات و نظریات علمی روز دنیا آگاه شوند و استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «مجلس چگونه می‌تواند شرایط را برای کم‌هزینه‌ترشدن نشر دیجیتال برای اقشار مختلف کاربران مهیا کند» گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند واسطه‌ای باشد میان دو وزارتخانه «ارتباطات» و «فرهنگ‌وارشاد اسلامی» تا با همکاری دو طرف، راهی برای رسیدن به این هدف، یعنی کم‌هزینه‌ترشدن استفاده از نشر دیجیتال در کشور، پیدا کند.

وی در ادامه پیشنهاد کرد دولت با عرضه بن کتاب در میان اقشار مختلف مردم به ترویج کتابخوانی در کشور کمک کند.

مطهری همچنین در مراسم رونمایی طی سخنانی اظهار کرد: مرکز نور (مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی) شاید اولین موسسه‌ای است که دست بکار نرم‌افزارهای علوم اسلامی شده و در کار خود موفق بوده است.

وی درخصوص نرم‌افزار مجموعه آثار شهید مرتضی مطهری گفت: این نرم‌افزار کار محققان را آسان می‌کند و محققان به راحتی می‌توانند با جستجوی موضوعی در آثار شهید مطهری مطالب مورد نظر خود را استخراج کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری موضوعات در آثار شهید مطهری در کتاب‌های مختلف‌شان پراکنده است بی آنکه کتاب خاصی در آن خصوص تالیف شده باشد. مثلا کتاب «طهارت روح» شامل مباحث عبادت و دعا در آثار شهید است که استخراج و تبدیل به یک کتاب قطور شده است. یا کتاب «آزادی به روایت استاد مطهری» مباحث آزادی است که از آثار پراکنده ایشان جمع‌آوری و تدوین شده است.

فرزند استاد شهید مطهری درخصوص محتوای این نرم‌افزار گفت: این نرم‌‍افزار شامل همه آثار نوشتاری، آثار گفتاری مکتوب‌شده و همچنین یادداشت‌های ایشان است که این یادداشت‌ها در دو بخش الفبایی و یادداشت‌های موضوعی همگی یکجا جمع‌آوری شده است.

مطهری در پایان از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برای تهیه این نرم‌افزار تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد این نرم‌افزار همراه با بخش‌هایی از مجموعه آثار شهید مطهری که در آینده منتشر خواهد شد تکمیل شود.

در ادامه مراسم علی مطهری در جمع دانشگاهیان، طلاب و اساتید حوزه، که در غرفه «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی» حضور داشتند، از نرم‌افزار مجموعه آثار استاد مطهری رونمایی کرد.

گفتنی است لوح فشرده مجموعه آثار استاد شهید مطهری دربردارنده 29 مجلد از تالیفات ایشان شامل «انسان و سرنوشت»، «جهان‌بینی توحیدی»، «ختم نبوت»، «امامت و رهبری»، «سیر فلسفه در اسلام»، «اصول فلسفه و روش رئالیسم»، «نقدی بر مارکسیسم»، «خدمات متقابل اسلام و ایران»، «فلسفه تاریخ»، «سیری در نهج البلاغه»، «سیری در سیره ائمه اطهار»، «نظام حقوق زن در اسلام»، «اصل اجتهاد در اسلام» است که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با هدف انتشار نسخه دیجیتال آثار ارزشمند علوم اسلامی و انسانی به بازار نشر عرضه شده است.

این مجموعه همچنین به ارائه متن کامل یادداشت‌های استاد شهید مطهری در 12 جلد، شامل یادداشت‌های موضوعی استاد و مطالب گوناگون به صورت فیش یا مقاله می‌پردازد.

لوح فشرده مذکور با قابلیت دسترسی به مجموعه آثار استاد در دسته‌ بندی‌های اصول عقاید، فلسفه، تاریخ، سیره معصومان (علیهم السلام)، فقه و حقوق، اخلاق و عرفان، اجتماعی ـ سیاسی، تفسیر و متفرقات تدوین شده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب امسال بخش ناشران دیجیتال است که هرروز از 10 صبح تا 10 شب در محوطه شمالی مصلا نزدیک به ایستگاه متروی مصلا میزبان دوستداران کتاب خواهد بود. سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 21 اردبیهشت 97، کد خبر: 820433 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
نشریه های کشور دارند به سمت دیجیتال شدن میروند ، اما همچنان همون طور که اشاره شده است قیمت ها بالا است
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
کمیسیون فرهنگی مجلساول باید به فکر کاهش امار ازدواج و افزایش طلاق باشه بعد تو چیزای دیگه دخالت کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین