پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
صبح پنجشنبه معلمان شاغل و بازنشسته در تهران و استان‌های مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شعار سال: از ساعت ده صبح بیستم اردیبهشت معلمان شاغل و بازنشسته به مناسبت هفته معلم در تهران و استان‌های مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و در استان‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده‌است.

معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر نشان داده و از مسئولان می‌خواهند به مطالبات آن ها رسیدگی کنند.

یکی از حاضران در تجمع امروز که در استان فارس مقابل اداره آموزش و پرورش حاضر شده، در ارتباط با خواسته‌های معلمان می‌گوید: منِ بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی، مستمری های بالاتر از خط فقر و بیمه کارآمد هستم؛ اما همه معلمان یک‌سری خواسته‌های مشترک دارند ازجمله تامین آموزش رایگان و کیفی برای همه کودکان و مخالفت با خصوصی‌سازی آموزش. ما حاضران در تجمع خواستار افزایش بودجه‌های آموزشی هستیم و می‌خواهیم آموزش و پرورش در اولویت اول تصمیم‌گیرندگان باشد تا شاهد فردایی بهتر باشیم.

یکی از معلمان حاضر در تجمع از بازداشت حدود شش نفر از تجمع‌کنندگان در تهران خبر داد.

هنوز از دلیل این بازداشت و محل نگهداری بازداشتی‌ها اطلاعی در دست نیست.

در تجمعی که فراخوان آن پیش از این توسط شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور صادر شده بود، صدها معلم در شهرها و استان‌های شرکت کردند.

در قطعنامه‌ی این تجمع آمده‌است:

عدم توجه به زندگی و معیشت معلمان بازنشسته و شاغل و بی‌توجهی به کیفیت آموزش در مدارس نشان از آن دارد که آموزش‌وپرورش در اولویت نهادهای حاکمیتی و مسئولان دولتی نیست. شورای هماهنگی نسبت به این وضعیت اعتراض دارد و نسبت به ادامه بی‌توجهی‌ها و تبعات آن به مسئولان هشدار می‌دهد.

شورا پیش‌بینی می‌کند با توجه به افزایش بی‌رویه تورم و گرانی و افزایش تعداد دانش آموزان (با توجه به رسیدن دانش آموزان نظام جدید به پایه دوازدهم ) وضعیت نیروهای آموزشی و اداری مدارس در سال تحصیلی 98 97 به‌مراتب سخت‌تر خواهد شد و توجه ویژه به وضعیت معلمان و نیازهای دانش آموزان امری ضروری است.

10

11

13


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کد مطلب: 621163، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین