پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
استاندار مرکزی گفت: درآمد و اعتبارات استان مرکزی سربه‌سر و برابر است .

شعار سال: سیدعلی آقازاده در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در حاشیه نشست استانداران ادوار استان برگزار شد، در پاسخ به سوالات مربوط به تنش‌های آبی در استان مرکزی بیان کرد: در سیاست وزارت نیرو بحث استفاده بهینه از شبکه آبرسانی، توسعه کشت جایگزین، خودداری از صادرات آب مجازی مطرح است و تلاش مصروف بر جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر همچون صیفی‌جات است.

سید علی آقازاده افزود: به گفته وزیر نیرو بیش از 50 درصد آب موجود در شبکه آب آشامیدنی کشور درگیر هدررفت است و بهسازی شبکه های آب فرسوده یکی از سیاست‌های دولت است که دنبال می‌شود، همچنین کنترل وضعیت دشت‌های بحرانی در شرایط قرمز و پرکردن چاه‌های غیرمجاز و همچنین خاموش بودن چاه‌ها در فصول سرد سال نیز به منظور حفظ توازن آبی دشت با جدیت دنبال می‌شود.

وی بر لزوم همکاری صرفه‌جویانه شهروندان در کنار اقدامات دولت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مردم با اطلاع از وضعیت بحرانی آب همکاری عمومی و همراهی خود را برای عبور از بحران اعمال کردند.

آقازاده در ادامه در پاسخ به اقدامات دولت جهت کاهش آلودگی هوای اراک عنوان کرد: 105 روز ناسالم و آلوده در سال 95 با کاهش 38 درصدی به 66 روز ناسالم در سال 96 رسید که این امر حاصل تلاش‌هایی همچون احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر، توزیع سوخت پاک و گازسوز شدن نیروگاه شازند طی 2 سال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 600 تن پسماند شرکت املاح به چاله‌های ایجاد شده در تالاب میقان بازگردانده شد و امسال نیز برای بازگشت یک میلیون تن هدفگذاری شده است که منجر به افزایش سطح آب در تالاب و جلوگیری از بروز ریزگرد می‌شود.

استاندار مرکزی توسعه کشت قره داغ که سال گذشته 140 هکتار کاشت انجام شد و امسال نیز کاشت 250 هکتار در دستور کار قرار دارد را یکی از اقدامات موثر در جهت کاهش ریزگردهای محلی ناشی از تالاب میقان دانست و گفت: خوشبختانه با بارش‌های اخیر 70 درصد تالاب آبگیری شده است.

وی درخصوص آلایندگی صنایع بیان کرد: از 750 دیگ قدیمی شرکت آلومینیوم‌سازی اراک امروز تنها 70 دیگ باقی مانده است و خطوط یک و 2 تعطیل و خطوط سه و چهار نیز نوسازی شده‌اند و فیلتراسیون در شرکت انجام گرفته است. باقی مانده دیگ‌های آلوده و قدیمی نیز تا پایان نیمه نخست سال جاری از رده خارج می‌شود.

آقازاده در پاسخ به سوال برابر نبودن اعتبارات استان مرکزی با میزان درآمدهای استان تصریح کرد: استان مرکزی سال گذشته سه هزار و 200 میلیارد تومان درآمد داشته است و امسال نیز 600 میلیارد تومان اعتبارات استانی دارد که این اعداد نشان از عدم تطابق در درآمد و اعتبارات استان دارد اما در کنار اعتبارات استانی از اعتبارات ملی نیز برخوردار هستیم که با احتساب و تجمیع اعتبارات ملی و استانی، درآمد و اعتبارات استان برابر و سربه سر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کدمطلب:705762، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
خیلی چیزای دیگه جزو سیاست های دولت بود ولی کجا بهش عمل شد؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین