پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
استیو منوشن، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اجازه شرکت بوئینگ برای فروش هواپیمای مسافری به ایران پس از تصمیم ترامپ به خروج از برجام لغو می شود.

شعار سال: یک مدیر ارشد شرکت بوئینگ در خاورمیانه می گوید تحریم ایران تاثیری بر تولیدات این شرکت نخواهد گذاشت چون این شرکت پیش بینی خطر فروش هواپیما به ایران را کرده بود.

بازگشت تحریم های اقتصادی ایران مانع اجرای توافق ۲۰ میلیارد دلاری بوئینگ با خطوط هوایی ایران می شود.

استیو منوشن، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اجازه شرکت بوئینگ برای فروش هواپیمای مسافری به ایران پس از تصمیم ترامپ به خروج از برجام لغو می شود.

«برنارد دان» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت بوئینگ به نماینده شبکه خبری ان بی سی در بحرین گفته است تاثیر لغو فروش بوئینگ به ایران تاثیر بسیار اندکی بر شرکت خواهد داشت زیرا بوئینگ خطر فروش هواپیما به ایران را پیش بینی کرده بود.

روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، دونالد ترامپ در سخنانی رسما اعلام کرد ایالات متحده آمریکا از توافق جامع هسته‌ای ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران خارج می‌شود.

وی ضمن اعلام خروج واشنگتن از توافق ۲۳ تیر ۱۳۹۴ بین شش قدرت جهانی عضو گروه ۱+۵ با ایران، خاطر نشان کرد که آمریکا با متحدان خود مذاکره می کند تا به یک تصمیم جدید برای جلوگیری از جاه طلبی مخرب ایران برسد.

بعد از اعلام خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره نحوه بازگشت تحریم‌های ایران توضیح داد.

وی خبر داد که تحریم های ایران در یک دوره تنفس سه تا شش ماهه دوباره اجرایی می شود تا روابط تجاری فعلی شرکت‌های خارجی با ایران کاهش یابد.

از جمله مهمترین قراردادهایی که در این فهرست لغو قرار می گیرد، فروش هواپیما به ایران است. پس از توافق هسته‌ای، شرکت بوئینگ قراردادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای فروش بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری با ایران امضا کرده بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایرلاین پرس ، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 97، کدمطلب: 70856 ، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین