پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان فارس عمده‌ترین مشکلات صنایع در این استان را نبود سرمایه در گردش، معوقات و جرائم بانکی، کمبود نقدینگی و ... ذکر کرد.
شعار سال: رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان فارس عمده‌ترین مشکلات صنایع در این استان را نبود سرمایه در گردش، معوقات و جرائم بانکی، کمبود نقدینگی و ... ذکر کرد.

 علی همتی گفت: با توجه به مشکلاتی همچون نبود سرمایه در گردش، عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات به بانک‌ها و تورم، برخی واحدهای تولیدی استان فارس در چند سال اخیر دچار مشکلاتی شدند که در کارگروه رفع موانع تولید یک به یک بررسی و راهکارهای عملیاتی اتخاذ می‌شود.

او توضیح داد: در یکصد و نوزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که در شهرستان خرم‌بید برگزار شد، صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی کمبود نقدینگی، نداشتن تسهیلات سرمایه در گردش، داشتن معوقات و جرائم تاخیری بانکی بالا را از مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی خود عنوان کرده و خواستار ارزیابی مجدد وثیقه‌ها، پرداخت مجدد تسهیلات سرمایه در گردش، مهلت دادن و بخشودگی جرائم تاخیری بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان تامین اجتماعی واداره کل امور مالیاتی شدند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس با اشاره به بررسی وضعیت و مشکلات و تقاضاهای 15 واحد تولیدی در جلسه‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از اتخاذ تصمیم برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی خبر داد.

همتی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال با بازگشت واحدهای تولیدی مشکل دار به چرخه تولید از سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: بازگشت واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار به چرخه تولید نیازمند عزم جدی و همه جانبه مسئولان و متولیان بخش خصوصی به همراه بانک‌های عامل است.

دبیر کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان فارس  با تاکید بر ضرورت احصاء و شناسایی دقیق مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار، افزود: شناسایی دقیق مشکلات و ارائه راه حل‌های کارشناسی برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان، از اصلی‌ترین ماموریت‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

همتی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش تولید و با بیان اینکه تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سبب ایجاد رونق و شکوفایی اقتصادی می‌شود، گفت: با مساعدت وهمراهی مسئولین استانی و کشوری تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان به‌کار می‌گیریم، البته همکاری‌های بیش از پیش بانک‌ها در این بخش بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: حمایت از طرح‌های اولویت‌داری که صرفه ‎ جویی ارزی، افزایش صادرات و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد؛ باید مد نظر قرار گرفته و زمینه‌ جهش اقتصادی استان فارس و کشور فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با رویکرد تعاملی بین مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان؛ در چارچوب مقررات رفع موانع تولید، بسیاری از مشکلات در حوزه تولید، صنعت و تجارت رفع شدنی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022211737 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
اینکه در هر استانی یه عده سرمایه دار موجود هستن که نمیان و این سرمایه رو در بخش مولد استفاده کنن شده افت هر صنعت بزرگ و کوچک
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین