پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
وزیر بهداشت: با تولید دارو‌های ضد ویروس که مشابه خارجی آن نیز وجود دارد، ۹۰ درصد بازار در اختیارمان خواهد بود.

شعار سال: قاضی زاده هاشمی در حاشیه رونمایی از این دارو‌ها گفت: خوشحالیم که کمتر از یکسال از ورود این دارو به بازار‌های بین المللی دوستان ما در استان کرمانشاه توانستند این دارو‌ها را تولید کنند و قیمت آن در ایران یک دهم دارو‌های خارجی است.
وی افزود: از جمله دارو‌هایی که امروز برای اولین بار به بهره برداری می‌رسد یک قلم برای پیشگیری هپاتیت b و یک قلم برای هپاتیت c و یک قلم برای پیشگیری از ایدز هست و دو قلم دیگر قبل از عید به بهره برداری رسیده که در مجموع امروز پنج قلم داروی جدید رونمایی شد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد بازار در آغاز دولت یازدهم تولید داخل بود که این میزان هم اکنون به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این یعنی به سمتی در حال حرکت هستیم که در ماده اولیه و محصول نهایی متکی به داخل باشیم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز در استان کرمانشاه محصولی ارائه می‌شود که در سطح بین المللی اهمیت دارد، گفت: با تولید این دارو‌ها که مشابه خارجی هستند، ۹۰ درصد بازار در اختیارمان خواهد بود.
وی افزود: شرکت باختر شیمی جزو شرکت‌هایی است که همیشه برای رضایت مردم کار می‌کند و در خصوص داروی هپاتیت باید بگویم قیمت آنرا ۲۰ برابر قیمت قبلی پایین آورده است و هیچ تفاوتی با مشابه قبلی ندارد و شاید بهتر هم باشد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: با این سیاست وزارت بهداشت در حال حاضر، تقریبا هرماه دو داروی جدید وارد بازار می‌شود و امیدواریم که میزان وابستگی از نظر ریالی به حداقل برسد.
شرکت داروسازی باختر بیوشیمی سال ۱۳۶۸ در کرمانشاه تأسیس شده و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ قلم دارو در این شرکت تولید می‌شود.
این شرکت تنها تولید کننده دارو‌های ضد ویروس در کشور است و دارو‌های بیماران مبتلا به هپاتیت C. و B.، ایدز، هرپس، زونا و تب راجعه کنگو در این شرکت تولید می‌شود.
همچنین این شرکت اولین تولید کننده دارو‌های خوراکی ام اس در کشور است. هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۲۰ قلم دارو تولید می‌شود.

افتتاح مرکز درمان بیماری‌های ریوی نسیم کرمانشاه
همچنین مرکز درمان بیماری‌های ریوی نسیم کرمانشاه امروز با حضور وزیر بهداشت در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)
به بهره برداری رسید.
این مرکز در زمینی به مساحت
۵۰۰ مترمربع ساخته شده و ۱۰ تخت بستری دارد.
برای ساخت این مرکز
۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید دکتر فتاحی کرمانشاه با زیر بنای دو هزار و ۳۳۰ متر مربع در چهار طبقه با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، بهره برداری از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان فارابی با زیربنای دو هزار و ۳۳۰ متر مربع در چهار طبقه
با اعتبار
۲۴ میلیارد ریال و افتتاح اتاق‌های تمیز پزشکی بازساختی دانشکده پزشکی با اعتبار پنج میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که وزیر بهداشت امروز در سفر به کرمانشاه افتتاح کرد.









شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 20 اردیبهشت 97، کد مطلب: 2124179: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
واقعا ایران تو زمینه های دارویی خیلی خیلی پیشرفت کرده تو این 40 سال
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین