پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۷۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: ۳۷ درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین و افراد نیکوکار ساخته می شود و به طور میانگین مشارکت خیرین شش برابر دولت است.
شعارسال: محمدرضا حافظی در حاشیه شرکت در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور از افزایش حضور خیرین در امر مدرسه سازی خبر داد و گفت: لطف الهی موجب شده تا همه ساله شاهد افزایش تعداد خیرین مدرسه ساز هستیم و این استقبال حتی وقتی شرایط اقتصادی سخت تر می شود ادامه دارد که ما آن را لطف الهی می دانیم.

حافظی بیان کرد: مشارکت گسترده خیرین در ساخت مدرسه باعث شده تا بستر خوبی برای تحصیل فرزندان کشور فراهم شود و امیدواریم آنقدر مدرسه بسازیم تا هیچ کسی به خاطر نبود مدرسه از تحصیل بازنماند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور یادآورشد: برای نمونه در سال گذشته که مشکلات اقتصادی کشور بیشتر شد و دولت با محدودیت منابع مالی روبرو شد فقط ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در احداث مدرسه هزینه شد در حالی که خیرین بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اهداء کردند و شش برابر دولت تامین فضای آموزشی را بر عهده گرفتند.

۶۵۱ هزار خیر مدرسه ساز در کشور

وی یادآورشد: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور و یک هزار خیر در خارج از کشور در کار مدرسه سازی مشارکت دارند و موجب شده اند تعلیم و تربیت در کشور شتاب فزاینده ای بگیرد.

خشم آمریکا ناشی از ارتقاء علمی کشور است

حافظی تصریح کرد: اگر امروز استکبار جهانی و سرکرده آنها ترامپ با برجام مشکل دارد ناشی از علم آموزی فرزندان کشور و ارتقاء علمی آینده سازان ایران اسلامی است که آینده روشنی را ترسیم می کند و همین امر عزم خیرین را برای ادامه این کار خداپسندانه و فرهنگی دوچندان کرده است.

وی اظهارداشت: خیرین به شکرانه لطف الهی در داشتن امکانات مالی برای ادای دین خود بخشی از ثروتشان را در ساخت مدرسه هزینه کرده و برای خود در دنیا و آخرت اجر و پاداش کسب می کنند.

۳۷ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شود

حافظی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۷ درصد مدارس موجود کشور توسط خیرین ساخته شده و در سال جاری هم به همت خیرین این کار روبه رشد است.

وی بیان کرد: دین اسلام برای دانش حرمت قائل است و در عمل به آموزه های دینی با کمک خیرین تلاش می کنیم تا بخشی از نیازهای آموزشی کشور را با ساخت مدرسه تامین کنیم.

رئیس خیرین کشور ۱۵ مدرسه ساخته است

حافظی که خود از خیرین مدرسه ساز کشور است در پاسخ به سوال که پرسید تاکنون خودتان چند مدرسه ساخته اید گفت: این افتخار را داشته ام که برای اعتلای علم و دانش فرزندان کشورم ۱۵ مدرسه بسازم ولی تصمیم گرفته ام از این پس برای تداوم این راه بدنبال «ترویج خیر سازی» باشم و افراد بیشتری را برای مشارکت در این امر خداپسندانه دعوت کنم به همین دلیل با راه اندازی جامعه خیرین مدرسه ساز  و تامین تمامی هزینه های آن تلاش می شود تا هر روز بر تعداد این افراد اضافه شود تا مدرسه سازی تداوم یابد.

وی اظهارداشت:به لطف الهی هر سال شاهد افزایش تعداد افراد خیر و ساخت مدارس جدید هستیم و امیدوارم این روند همچنان روبه افزایش باشد و مدرسه سازی در کشور تعطیل نشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  دانا، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 1231291،www.danakhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین