پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
«برجام» نشان داد که جمهوری اسلامی ایران، کشوری صلح‎طلب، اهل گفت‎وگو و تعامل با مجامع جهانی است؛ هم پروژه ایران‎هراسی غرب را زیر سوال برد و هم اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی را شکست؛ با این وجود برخی به بهانه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت بخشی از تحریم‎ها، این توافق را از ابتدا غلط برمی‎شمرند و به دولت روحانی خرده می‎گیرند که از ابتدا هم نباید وارد چنین مذاکراتی می‌شد.
شعارسالبرجام» نشان داد که جمهوری اسلامی ایران، کشوری صلحطلب، اهل گفتوگو و تعامل با مجامع جهانی است؛ هم پروژه ایرانهراسی غرب را زیر سوال برد و هم اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی را شکست؛ با این وجود برخی به بهانه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت بخشی از تحریمها، این توافق را از ابتدا غلط برمیشمرند و به دولت روحانی خرده میگیرند که از ابتدا هم نباید وارد چنین مذاکراتی می‌شد.

برجام، «کلید» پرچالش ترین موضوع میان ایران و غرب، تیرماه 94 قفلی 12 ساله را گشود. «برنامه جامع اقدام مشترک» حاصل مذاکراتی بود که روزگاری حسن روحانی در راس تیم مذاکره کننده هسته‌ای، آن را هدایت میکرد و بالاخره در دورانی که او سکاندار قوه مجریه کشور شد، به ثمر نشست. روزی که نمایندگان ایران و 1+5 به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کنار هم روی سکو ایستادند و بیانیه مشترک توافق هسته ای را قرائت کردند؛ از سوی بسیاری از ناظران سیاست داخلی و خارجی، «روزی بزرگ» لقب گرفت.

همان روزها مسئولان کشور، سیاسیون اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی، روحانیون علما، مراجع عظام تقلید و چهرههای نظامی همگام با رهبر معظم انقلاب به سربازان عرصه دیپلماسی، خدا قوت گفتند و از زحمات آنها قدردانی کردند.

رهبر معظم انقلاب در نخستین سخنرانی بعد از توافق هسته ای نکات مهمی را به مردم، مسئولان و سیاسیون کشور یادآور شدند، ایشان فرمودند: «بارها شاهد بی صداقتی امریکایی ها بودیم که خوشبختانه مسئولان با آنها مقابله کردند و در مواردی برخوردهای انقلابی انجام دادند که حالا باید ببینیم سرانجام این موضوع چگونه خواهد شد. نسخه راه حل مشکلات دنیای اسلام و همچنین هریک از کشورهای اسلامی بطور جداگانه، حفظ وحدت و یکپارچگی است، ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته ای نباید زمینه ساز دو دستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته ای بوسیله مسئولان مربوطه خود در حال پیگیری است و مسئولان بدنبال منافع ملی هستند. موضوع هسته‌ای نباید موجب دودستگی در مردم شود. رسانه های بیگانه برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در کشورتلاش می کنند. تنها راه مقابله با این تلاشها، تقوای عمومی و ملی و مصونیت سازی درونی با افزایش اقتدار داخلی از طریق تقویت ایمان، علم و صنعت و فرهنگ است

اما بعد از 3 سال آمریکا بدون ارائه هیچ استدلال دیپلماتیک و حقوقی، یکسویه و به شکل غیرمتعارف از اجرای این توافق کنارگیری کرد و رفقای اروپایی خود را در برزخ سختی قرار داد. این در حالی بود که در تمامی گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعهد ایران به برجام تایید شده و نقض عهد آمریکا مورد اعتراض قرار میگرفت. از همین رو بود که رئیس جمهور ایران در واکنش به اقدام غیرمتعارف همتای آمریکاییاش به اروپاییها فرصت داد تا ظرف چند هفته حسن نیت خود در اجرای برجام را اثبات کنند و گرنه ایران نیز به تعهدات یک جانبه متعهد نخواهد بود.

تصمیمی که انتظار میرفت با حمایت همهجانبه در فضای داخلی کشور همراه شود و با وحدتی ملی و تمام عیار، پاسخ درخوری به طرف آمریکایی ارائه شود تا مبادا از اختلافات داخلی و سیاسی، دشمن طرفی ببندد برای خدعه علیه ایران. اما چنین نشد وبرخی فضا را برای تسویه حسابهای سیاسی علیه دولت مناسب دیدند. این در حالی است که اکثر آنان پس از توافق برجام، به تایید آن پرداخته و آن را دستاورد بزرگی با هدایت رهبری برشمرده بودند اما اکنون به دولت خرده میگیرند که چرا به آمریکا اعتماد کردید و خلاف نظر رهبری پیش رفتید!

مرور بخشی از آن اظهارنظرها در جدول ذیل می تواند اهمیت توافق هسته ای را به دلواپسان یادآوری کند 

سیاسیون

اظهارات

سیدابراهیم رئیسی/ تولیت آستان قدس رضوی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری

برجام یک توافقی است که بر اساس مذاکرات به وجود آمده است. برجام یک سند ملی است همه باید به آن احترام بگذارند. شبیه یک چک می ماند که باید نقد شود. به نظر ما دولت توانایی نقد کردن این چک را ندارد.یکی از گلابی هایی که باید از برجام می گرفتیم، منابع خارجی بود.

محمدباقر قالیباف/ شهردار وقت تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری

تحریم و این قرارداد برجام موجود حتما یک سندی است که مورد احترام همه دولت‌ها خواهد بود و طبیعتا طرف مقابل هم مکلف است که به عهد خودش عمل کند.

رضایی محسن/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

حقیقتا آقایان ظریف و صالحی و شمخانی مجاهدت بزرگی کردند و به فرجام رساندن این مذاکرات در مقابل شش قدرت بین المللی کار ساده ای نبود.

قطعا مهارت و تلاش مذاکره کنندگان موثر بوده است ولی اگر نقش رهبری نبود، میز مذاکره تشکیل نمی شد و در این حالت مشکلات فراوانی بوجود می آمد.

اگر بیست هزار سانتریفیوژ هم نبود میز وین شکل نمی گرفت. بی تردید اگر اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی ملت برای مقاومت تحت رهبری مقام معظم رهبری نبود، آمریکا امروز به جای مذاکره به ایران حمله می کرد.

جامعه روحانیت مبارز

رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب به گروه مدیران هسته ای، پیام اقتدار، عزت و عقلانیت با خود داشت و مهر تایید ایشان بر محصول نهایی این انسجام میان دولت و ملت، آغازگر فصلی نوین در طی طریق کمال شد.

ضمن تبریک به ملت شریف ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی و دولت خدمتگزار از تلاش های مجدانه و هوشمندانه رییس جمهور محترم، وزیر محترم امور خارجه و دیگر مذاکره کنندگان تشکر و سپاسگزاری می نماید و توفیقات بیشتر آنان را در خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران و امت اسلامی از خداوند منان مسئلت می نماید.

مصباحيمقدم غلامرضا/سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

نتایج مذاکرات دستاورد یک جناح خاص نیست. در برخی از رسانه ها می بینیم که در صدد هستند این موفقیت را به نفع یک جریان بدانند، در حالی که دولت هم نماینده کل ملت است و همانطور که رهبری فرمودند این مذاکرات از دولت قبل آغاز شده و تقاضای مذاکره از ناحیه آمریکا مطرح شد، البته باید گفت قدرت کار این دولت با مذاکره کنندگانش بسیار موثر بوده است.

مذاکره‌کنندگان ما با دست پر و از موضع قدرت توانستند به مذاکره با شش قدرت جهانی بپردازند؛ چرا که حمایت های مقام معظم رهبری و ملت و مجلس در قدرت استدلال و بیان نمایندگان نظام در گفت‌وگو مقابل شش قدرت جهانی بسیار تاثیرگذار بود.

سالک احمد/ عضو جامعه روحانیت و نماینده دلواپس مجلس نهم

بدون شک مذاکرات هسته‌ای ایران با اداره و مدیریت مستقیم شخص رهبری صورت گرفت و متانت و پیگیری مردم و تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در به ثمر رساندن آن بی‌نتیجه و بی‌تأثیر نبوده است. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جنگی نابرابر موفق بود، قوی ظاهر شد و زحمات بسیاری کشید .

صفارهرندي حسين/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران سربازان غیور نظام هستند که تمام تلاششان را برای به سرانجام رساندن مذاکرات کردند.

هيچگاه نمي شود به آمريکا اعتماد کرد، چون آنها دغل کارند.ببينيد کار را تا کجا پيش برده ايم که سرنوشت انتخابات آمريکا به خبر توافق با ايران گره خورده است. اين يک پيروزي بزرگ براي ايران است.

توکلی احمد/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

ما پيروز اين مذاکرات بوده ايم. این نتيجه تلاش شبانه روزي تيم مذاکره کننده است.

تيم مذاکره کننده ما پيروز است، باید استقبالي گرم از آنها شود. اينکه تيم 8 نفره ما با صدها نفر از مسئولان خارجي جهان مذاکره کرده و آن را به سرانجام رسانده اند، قابل تحسين است.

مصری عبدالرضا/ نماینده اصولگرای مجلس نهم و وزیر احمدینژاد

اگر هدایت‌های رهبری نبود گره مذاکرات باز نمی‌شد. مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و حضور غربی‌های پای میز مذاکره با ایران نشانگر عظمت و بزرگی کشور است ملت ما قدرشناس تیم مذاکره کننده است در عین حالی که به آمریکا اعتمادی نداریم، ما به تیم مذاکره کننده خدا قوت می‌گوییم.

نقویحسینی سیدحسین/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و دهم

ایران،‌ نرمش قهرمانانه را به بهترین شکل عملیاتی کرد. مقاومت و ایستادگی مردم ایران بر روی حقوق هسته‌ای و خطوط قرمز طرف مقابل را به زانو درآورد و تسلیم کرد؛ به همین دلایل مجبور شدند تا تمامی تلاش جهت رسیدن به توافق را انجام دهند.

به تعبیر محافل سیاسی بین‌المللی که در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی فعالیت دارند و به اعتراف همه آن‌ها، پیروز میدان دیپلماسی مذاکره رهبر ایران بوده است. مقام معظم رهبری توانستند با تدبیر و مدیریت در عین محافظت از منافع ملی کشور، قواعد لازم برای اجرایی شدن برجام را نیز به موقع و به خوبی ترسیم کنند و حتی 1+5 را وادار کردند در چارچوبی که جمهوری اسلامی می‌خواهد حرکت کند بنابراین مقام معظم رهبری با سکانداری این کشتی پرتلاطم آن را به ساحل امن رساندند.

سلیمانی محمد/ نماینده اصوگرای مجلس نهم و عضو جبهه پایداری

مقام معظم رهبری در طول روند مذاکرات توجه ویژه‌ای به حفظ منافع ملی از جنبه‌ شرایط توافق و خطوط قرمز مذاکره کنندگان داشته‌اند.

از مقاومت و ایستادگی مذاکره کنندگان هسته‌ای در چارچوب منویات مقام معظم رهبری قدردانی می کنم. جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن پیروز میدان هستند؛ به دنیا ثابت شد که ایران اهل گفت‌وگو، مذاکره، منطق و پایبند به توافقات است.

نبی حبیبی/ دبیرکل حزب موتلفه

حزب موتلفه اسلامی اصل مذاکرات هسته‌ای را از ابتدا لازم می‌دانست و می‌داند اما آمریکا و هم فکرانش را قابل اعتماد نمی‌دانست و نمی‌داند و در طول مذاکرات اخیر همواره از تیم مذاکره کننده پشتیبانی کرده و برای تلاش‌های مجدانه آنها به خصوص در هفته‌های اخیر احترام قائل است.

پشتیبانی مردم از سیاست‌های کارساز مقام معظم رهبری و اصل این سیاست‌های کارساز مهمترین و بهترین راهنما و موجب دلگرمی تیم مذاکره کننده است. حزب موتلفه اسلامی از شخص جناب آقای رئیس جمهور به خاطر زحمات فراوانی که در این مورد تحمل کرده‌اند تشکر می‌کند و معتقدیم تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی و به کارگرفتن همه ظرفیت‌ها برای اجرای آن برنامه یک ضرورت دائمی است.

خجسته امیر/ رئیس کمیسیون شوراهای مجلس نهم و عضو جمنا

به تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای تبریک می گویم. قدرتمندی‌ترین ، ثرورتمندترین و وسیع ترین کشورهای جهان نظیرانگلیس، روسیه، آمریکا و آلمان در مذاکرات هسته‌ای مقابل جمهوری اسلامی زانو زدند و ایران اسلامی امروز قدرتمندانه پیش می‌رود.

سبحانی نیا حسین/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم

سیاست خارجی ما براساس نرمش قهرمانانه زمینه‌ای را فراهم کرد تا تیم مذاکره کننده سیاست برد- برد را مبنای کارش قرار دهد و محکم پای اصول بایستد.

آصفری محمدحسن/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم و عضو جمنا

ایران در مذاکرات نرمش بزرگ قهرمانانه را به منصه ظهور گذاشت، اگر غرب بخواهد از این نرمش قهرمانانه سوءاستفاده کند قطعا باید منتظر اقدام دیگری از سوی جمهوری اسلامی باشد.

جمهوری اسلامی ایران در این توافق‌نامه حسن نیت خود را نشان داد و به دنیا ثابت کرد که ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم و اعتقادی بر وجود سلاح هسته‌ای و تولید آن در دنیا نداریم.

قاضی زاده هاشمی سیدامیرحسین/ عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس نهم و دهم

از مقام معظم رهبری، تیم مذاکره کننده هسته‌ای، شورای عالی امنیت ملی، کمیسیون برجام و صحن علنی مجلس تشکر می کنم.

پس از سالها مبارزه و ایستادگی ملت دشمن مکار در برجام مجبور به عقب‌نشینی شد.

شهریاری حسینعلی/ نماینده اصولگرای مجلس نهم

لطف خداوند نصیب ملت ایران شده که امیدواریم با به نتیجه رسیدن برجام وضعیت اقتصادی کشور رونق پیدا کند.

برجام در اصل با همدلی و همزبانی مردم ایران، تدبیر وخرد مقام معظم رهبری، تلاش های رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده به نتیجه رسید.

علما و مراجع

اظهارات

آیت الله صادق آملی لاریجانی/ رئیس قوه قضائیه

از تیم مذاکره کننده هسته ای و پایمردی آنان در به ثمر رساندن گام نخست مذاکرات تقدیر می کنم. زحمات خالصانه فرزندان این مرز و بوم در تیم مذاکره کننده قابل احترام است. مذاکرات هسته ای در طول سال ها، فراز و نشیب زیادی داشت و بویژه در دو سال اخیر بسیار حساس بود اما با تلاش تیم مذاکره کننده گام اول آن به نتیجه رسید و امیدواریم گام های بعدی نیز با استواری و پایمردی برداشته شود.

از مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده تقدیر و تشکر ویژه دارم. مقام معظم رهبری در طول مذاکرات با رهبری های داهیانه ، تذکرات و رهنمودهای مهم و تعیین خطوط قرمز همواره مسیر گفتگوها را روشن کردند.

رئیس محترم جمهور با تلاش و زحمات فراوانی که همه ما در جریان هستیم به خوبی توانست روند مذاکرات را به پیش ببرد و تیم مذاکره کننده نیز بارها متواضعانه اعلام کردند که آنچه پیش آمده همه آنچه نبوده که می خواستیم ؛ اما نهایت تلاشمان بوده است.

آیت‌ الله عبدالکریم موسوی‌اردبیلی

ایستادگی تیم مذاکره کننده خصوصاً دکتر ظریف در این مدت طولانی، ستودنی است و این ایستادگی باعث شد که دنیا به منطق روشن و گفت‌وگوی ایران تن دهد.

در بحث مذاکرات که کار سخت و طاقت فرسایی بود و همه ما نگران این بحث بودیم، هم شخص رئیس جمهور محترم و هم تیم مذاکره کننده، خصوصاً وزیر امور خارجه با تدبیر لازم کار را دنبال کردند و الحمدلله نتایج خوبی برای ملت و دولت به همراه خواهد داشت و من به سهم خود از فعالیت‌های صورت گرفته تشکر و قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی

حصول توافق اخیر در موضوع هسته‌ای بسیار پیچیده و سخت بود و پیوسته در قنوت نماز برای توفیق مذاکره کنندگان و به نتیجه مناسب رسیدن مذاکرات، دعا می‌کردم. از زحمات مذاکره کنندگان هسته‌ای تشکر می کنم. این یک پیروزی بزرگ بود که در جریان آن شاهد بی‌اثر بودن مخالفت‌های رژیم صهیونیستی و ناامیدی و سرخوردگی آنها بودیم. دنیا از این توافق استقبال کرده و این مساله ضمن اینکه بهای مخالفت با آن یا عهدشکنی را برای بدخواهان ملت سنگین کرده، به اجرای موفق این توافق نیز کمک می‌کند.

بحمدالله پس از زحمات فراوان و تلاشهای مستمر برجام به ثمر نشست و کار قابل ملاحظهای انجام و یک پیروزی قابل ملاحظه نصیب مردم کشورمان شد.

آیت‌الله وحید خراسانی

به زانو درآوردن قدرت‌های بزرگ در مذاکرات هسته‌ای ارزشمند است. تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای متعهدانه و هنرمندانه بود. هیچگاه دعا برای موفقیت رئیس‌جمهور و دولت را فراموش نمی‌کنم.

آیتالله سیدموسی شبیری زنجانی

تلاشهایی که دولت و تیم مذاکره هسته ای برای برطرف کردن مشکلات پیش روی کشور با نیت خالص متحمل شدند، قطعا نزد خداوند دارای اجر است. مشکلاتی که در گذشته برای ایران ایجاد شد زمینه ساز خطراتی بود که نه تنها ایران بلکه مناطق دیگر را هم تهدید می کرد. امیدواریم با این مذاکرات این خطرها و تهدیدها برطرف شود. زحمات دولت و تیم مذاکره کننده برای سربلندی کشوری انجام می شود که همه آن را کشور امیرالمومنین و اهل بیت(ع) می دانند. ما دعا کردن برای موفقیت کسانی را که در راه خیر قدم بر می دارند وظیفه خود می دانیم.

آیتالله لطف‌الله صافی گلپایگانی

باید با منطق و تعامل همراه با عزّت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد.

این‌جانب این توافق را به ملّت رشید و شریف ایران تبریک می‌گویم و از زحمات تیم مذاکره‌کننده و هیئت دولت تقدیر و تشکّر می‌کنم؛ امیدوارم که این موفقیت‌ها در خدمت به نظام اسلامی و ملّت عزیزمان بیش از پیش ادامه یابد.امیدوارم آثار و فواید آن روز به روز آشکارتر شده و توفیقات خدمتگزاران به مردم بیشتر شود.

من از نتایجی که حاصل شد خوشحال هستم و مطمئنّم ملّت شریف ما هم خوشحال‌اند و قدردان زحمات مذاکر‌ه‌کنندگان محترم هستند. ان‌شاءالله با توکّل به خداوند و تدبیر عاقلانه، مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات و مسائل حلّ می‌شود.

سیداحمد خاتمی/ امام جمعه موقت تهران

اولین مطلب قدردانی از رئیس جمهور محترم و هیأت مذاکره کننده است که این کار یک برخورد انسانی است. این عزیزان با نیت خیر وارد صحنه شدند و کار نفس‌گیری را دنبال کردند. ما قبلاً این عزیزان را رزمنده جبهه دیپلماسی نامیدیم و الان هم به آنها خداقوت می‌گوییم.

مسأله توافق هسته‌ای مسأله‌ای جناحی نیست بلکه موضوعی مربوط به همه است. لذا کسانی در مورد استفاده جناحی و باندی از این مسأله برنیایند.

نکته دیگر این است که همه ما باید مراقب باشیم. دشمن در پی این است که جامعه را دوقطبی کند. شکل گرفتن جامعه دوقطبی، افتادن در بازی است که دشمن درست کرده است. ما یک مسأله ملی داریم که همه نسبت به آن مسئول هستیم.

محمدعلی موحدی کرمانی/ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و خطیب موقت نمازجمعه تهران

از آثار تقوا توفیقی است که در مذاکرات بدست آمد. رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه عربستان سعودی از توافق حاصل شده ناراحت هستند و همین بهترین سند ارزش این توافق است، به یاد شهید بهشتی بگذار عصبانی باشند و از این عصبانیت، بمیرند.

سیداحمد علم الهدی/ امام جمعه مشهد

در روزهای آخر ماه مبارک رمضان نتیجه دو سال مذاکره کشورمان، به توافق با شش کشور انجامید.باید ما هم وحدت داشته باشیم و هم متانت‌مان را حفظ کنیم. یک عده هم جلو نیافتند و کشور را دو قطبی کنند و شعار موافق و مخالف توافق سر دهند.‌ صلابت و مقاومتی که درگذشته داشتیم باید ادامه پیدا کند.

محمدحسن ابوترابیفرد/ نایب رئیس مجلس نهم، عضو جامعه روحانیت و امام جمعه موقت تهران

جمهوری اسلامی توانست در یک گذر سخت و پرچالش از تهدید‌های قدرت‌های بزرگ، تهدیدهای نظامی بعضی از قدرت‌های قداره‌بند و تحریم‌های سخت و شکننده اقتصادی و فشارهای سنگین سیاسی عبور کند. اگر عبور با قدرت جمهوری اسلامی در سایه رهبری داهیانه رهبری معظم انقلاب و بصیرت، استقامت و صلابت ستودنی ملت بزرگ ایران در طول 12 سال گذشته خصوصا 3 یا 4 سال گذشته نبود و ما تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده را به یک فرصت برای تغییر ریل و مدیریت و اصلاح ساختار اقتصادی کشور و برون‌رفت از اقتصاد تک محصولی و فراهم‌آوردن بستر شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی تبدیل نمی‌کردیم، قطعا موجب رفتار قدرت‌های بزرگ با جمهوری اسلامی نمی‌شدیم. این تغییر رفتار آمریکا و قدرت‌های متحد آن در برابر جمهوری اسلامی به اقتدار به دست آمده از عبور از تحریم‌ها برمی‌گردد که باید آن را نتیجه هوشیاری رهبر حکیم انقلاب اسلامی دانست.

نظامی ها

اظهارات

سردار محمدعلی جعفری/ فرمانده کل سپاه

در جمهوری اسلامی ایران حتی یک مقام مسئول وجود ندارد که با مذاکره و "توافق خوب" در موضوع هسته‌ای مخالفتی داشته باشد، بنابراین آنچه رسانه‌های بیگانه با راهبری مراکز عملیات روانی دشمن به‌منظور ایجاد دوقطبی‌های کاذب در کشور بر سر موضوع هسته‌ای به راه انداخته‌اند، از اساس کذب بوده و این چنین اقداماتی که همزمان با مذاکرات در جریان بوده و هست، صرفاً به‌منظور ایجاد یک فضای اجتماعی برای امتیازگیری‌های بیشتر از ملت عزیزمان صورت می‌گیرد.

اساساً خوی استکباری و وحشیانه آمریکایی‌ها به ما می‌گوید که اگر ذره‌ای به توانمندی نظامی خود علیه ایران اعتماد داشتند هیچ‌گاه پای میز مذاکره نمی‌نشستند.

سردار حسین سلامی/ جانشین فرمانده کل سپاه

آمریکا حتی بعد از توافق هسته‌ای در کنار گفت‌وگوی دیپلماتیک از تهدید نظامی یاد کرد اما دشمن به این واقعیت اذعان دارد که اراده ایران اسلامی و رهبری معظم انقلاب آنقدر مستحکم است که آنها را وادار کرد مسیرهای شیطانی را کنار گذارده و به گفت‌و‌گو روی بیاورند.

آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند، در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند و عاجز هستند، هر جا که کم آورده‌اند تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند.

سردار مسعود جزایری/ معاون ستاد کل نیروهای مسلح

ملت ایران همواره در پی تقویت صلح و امنیت جهانی است اما در عین حال خود را مهیای کارزارهای سخت کرده است.

ایرانیان واکنش خود را با لبخند و اخم کاخ سفید و سردمداران نالایق و جنگ‌طلب آن تنظیم نمی‌کنند.

سردار حسین دهقان / وزیر دفاع دولت یازدهم

توافق ضمن اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، یک بار دیگر مقاومت، صلابت، وحدت و انسجام دولت و ملت برای تامین منافع ملی بر پایه همدلی و همزبانی را به منصه ظهور رساند.
سیاست مبتنی بر عزت،حکمت و مصلحت، برجام را به فرجام رساند


 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت 1397 ، کدخبر:  123746،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
برجام هرچقدر هم از آ« بد گفته بشود برای کشور سودآوری بسیاری را داشته است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین