پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴
ليست ورزشکاران اعزامي به بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا در حالي حدودا نهايي شده که اعتراض برخي از فدراسيون‌هاي ورزشي را به همراه داشته است. طبق آخرين تصميم‌گيري مسئولان کميته ملي المپيک قرار است کاروان ايران در 30 رشته با مجموع 536 ورزشکار (340 مرد و 136 زن) در اين بازي‌ها شرکت کند.

شعارسال: ليست ورزشکاران اعزامي به بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا در حالي حدودا نهايي شده که اعتراض برخي از فدراسيون‌هاي ورزشي را به همراه داشته است. طبق آخرين تصميم‌گيري مسئولان کميته ملي المپيک قرار است کاروان ايران در 30 رشته با مجموع 536 ورزشکار (340 مرد و 136 زن) در اين بازي‌ها شرکت کند. در اين بين هستند رشته‌هايي که يا نام آنها در فهرست بازي‌هاي جاکارتا گنجانده نشده يا نسبت به نحوه اعزامشان به اين بزرگ‌ترين رويداد ورزشي قاره کهن معترض‌اند. ۱۱ سهميه (۹ مرد و دو زن) براي سه بخش پيست، جاده و کوهستان در رشته دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است. اين در حالي است که فدراسيون درخواست اعزام ورزشکار بيشتري را داده بود.

محسن سلگي در‌اين‌باره مي‌گويد: «با توجه به اين که تعداد نفرات ما در ماده استقامت جاده زياد شده و از دو به چهار ورزشکار افزايش يافته و همچنين ماده دانهيل کوهستان به بازي‌ها اضافه شده است، درخواست داديم حداقل بايد با ۱۵ رکابزن به بازي‌هاي آسيايي برويم. با توجه به نتايج کوهستان قهرماني آسيا در نظر داريم دو مرد و يک زن در کراس کانتري و يک مرد در دانهيل اعزام کنيم؛ بنابراين بايد تعداد ورزشکار ما بيشتر باشد». ژيمناستيک جزء رشته‌هايي است که فقط ملي‌پوشان آن در بخش رقابت‌هاي انفرادي اجازه حضور در بازي‌هاي آسيايي را دارند. به اين فدراسيون سهميه شرکت دو ورزشکار مرد در رشته دارحلقه و خرک داده شده است.

سعيدرضا کيخا، دارنده مدال برنز خرک حلقه آسيا، معتقد است کميته ملي المپيک براي اينکه ماهيت اين رشته را حفظ کند، بايد مجوز حضور در رقابت‌هاي بخش تيمي را هم به آن بدهد. او مي‌گويد: «فکر مي‌کردم که ژيمناستيک به صورت تيمي به رقابت‌ها اعزام شود. طبق آخرين صحبت‌هايي که شده بود، قرار بر اين بود که تيم اعزام شود تا هم به صورت تيمي و هم به صورت انفرادي رقابت کنيم. ژيمناستيک ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون، گوانگژو و قطر به صورت تيمي اعزام شد. ژيمناستيک رشته مادر و پر مدالي است و بايد ماهيت و اهميت اين رشته حفظ شود. توسعه ژيمناستيک سبب رشد ساير رشته‌ها خواهد شد. فکر مي‌کنم اگر در بازي‌هاي آسيايي جاکارتا به صورت تيمي اعزام مي‌شديم، خيلي بهتر بود. هرچند در مجموع با شش وسيله اميد کسب مدال نداريم اما بايد اعزام به صورت تيمي انجام مي‌شد تا انگيزه‌ها بالا رود». اسکيت رشته‌اي است که نام آن در اين فهرست وجود ندارد و بهمن محمدرضايي، رئيس فدراسيون اسکيت هم از آن بي‌اطلاع است. او در واکنش به اين موضوع مي‌گويد: «بايد ببينم که قضيه چيست و شايد آنها تشخيص دادند که اسکيت در بازي‌ها نباشد. به‌‌هر‌حال آنها مسئول هستند؛ من چه اظهارنظري بکنم. اين موضوع را در کميته ملي المپيک پيگيري مي‌کنم. ورزش ايران در حالي در هجدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي شرکت مي‌کند که بزرگ‌ترين کاروان خود را به اين بازي‌ها اعزام خواهد کرد. اين بازي‌ها از ۲۷ مرداد آغاز مي‌شود و تا ۱۱ شهريور ادامه خواهد داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1397 ، کدخبر: 187151: www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین