پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما موافق مشترک شدن شماره اورژانس با نیروی انتظامی هستیم.
شعارسال:سید حسن قاضی‌زاده هاشمی‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیستمین همایش رؤسای‌ بهداشت و درمان نا‌جا( بهداد ) که امروز(شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بهداشتی درمانی بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت امضا شد که عمده‌ موضوعات آن مربوط به پیشگیری، کمک به نیروی انتظامی‌ برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار‌، جلوگیری از ورود افراد بدون مجوز از مرزها و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که هم به بهداشت و هم اقتصاد کشور ضرر می‌رساند.

وی افزود: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از شایعه‌پردازی در مورد‌ غذا و دارو و گسترش تبلیغات‌ اغوا‌کننده در رابطه با تأثیر واکسن‌ها و ملزومات پزشکی و کمک به حاشیه‌نشین‌ها، فقرا و مرزنشینان‌ از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وزیر بهداشت ادامه داد: پلی‌‌کلینیک‌ها و بیمارستان‌های نا‌جا در سطح کشور خدمات درمانی به مردم و پرسنل‌ خود ارائه می‌دهند و اگر توسعه مراقبت‌های اجتماعی‌ از طریق نیروی انتظامی انجام شود، قطعاً در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: در قالب‌ این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت موظف به ارائه خدمات پزشکی به پرسنل ناجا‌ است.

وی در رابطه‌ با مشترک‌ شدن شماره‌های ارائه خدمات اجتماعی و درمانی و تبدیل آن به یک شماره‌ گفت: این موضوع دارای تجربه بین‌المللی موفق است و ما موافق مشترک شدن شماره اورژانس با نیروی انتظامی هستیم، اما این موضوع نیازمند مصوبه‌ مجلس است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با تبلیغ داروها و مکمل‌های غذایی در فضای مجازی گفت: این موضوع در فضای مجازی زیاد مشاهده‌ می‌شود و نیازمند همکاری وزارت ارتباطات، پلیس فتا‌ و از همه مهم‌تر‌ قوه قضاییه‌ است.

قاضی زاده هاشمی در رابطه با فروش داروی قاچاق‌ در ناصر خسرو گفت: این موضوع جدید نیست و دوماً‌ جنس کار در ناصر خسرو تغییر کرده است و تقریباً در آنجا هیچ دارویی که دارای مجوز وزارت بهداشت‌ باشد‌، پیدا نمی‌شود یا این داروها در سراسر کشور توزیع می‌شود و فقط بحث‌ اصالت داروها مطرح است که امروز‌ با ثبت هولوگرام‌ در روی جعبه داروها امکان تعیین اصالت‌ 70 درصد داروها‌ فراهم شده است و اگر مورد دیگری پیدا شود قطعاً قاچاق‌ است که متولی قاچا‌ق دارو وزارت بهداشت نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار 22 اردبیهشت 97، کد خبر: 6529938، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین