پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حداقل پنچ میلیون دفترچه بیمه اضافی در دست مردم خبر داد و گفت: این دفترچه های بیمه اضافی، سالانه حداقل هزار و 300 میلیارد تومان برای دولت هزینه اضافی دارد.

شعارسال:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حداقل پنچ میلیون دفترچه بیمه اضافی در دست مردم خبر داد و گفت: این دفترچه های بیمه اضافی، سالانه حداقل هزار و 300 میلیارد تومان برای دولت هزینه اضافی دارد.

حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به 2 سوالش از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز سه شنبه این هفته در صحن مجلس مطرح می شود، گفت: سه سال پیش در قانون بودجه به وزیر تعاون تکلیف شده که همه دفتر چه های بیمه یکسان شود و مردم یک نوع دفترچه بیمه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دفترچه های متعدد بیمه دست مردم است که حداقل پنچ میلیون این دفترچه ها همپوشانی دارد، افزود: یک فرد ممکن است از چند جا بیمه شده و چند دفترچه بیمه داشته باشد و در واقع تعداد دفترچه های بیمه در کشور بیش از تعداد جمعیت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزیر موظف بود ظرف شش ماه دفترچه های بیمه را یکسان سازی کند، افزود: متاسفانه با گذشت سه سال هنوز این قانون اجرا نشده است و وزیر باید پاسخگو باشد.

شهریاری با بیان اینکه محور سوال دوم در خصوص تبعیض در بین بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور است، گفت: سازمان تامین اجتماعی در شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان، بیمارستانهای مجهزی دارد که وقتی بیمه شدگان به این مراکز مراجعه می کنند، هیچ فرانشیزی پرداخت نمی کنند.

وی افزود: اما در مناطق محروم سازمان تامین اجتماعی بیمارستانی ندارد و مردم مجبور هستند تا به بیمارستانهای دیگر مراجعه کنند که فرانشیز پرداخت می کنند.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی این نحوه رفتار با بیمه شدگان را یک نوعی تبعیض دانست و افزود: اگر تامین اجتماعی نمی تواند در مناطق محروم بیمارستان احداث کند، باید حق فرانشیز مردم را پرداخت کند تا تبعیض از بین برود و مردم مناطق محروم مثل مردم شهرهای بزرگ از مزایای دفترچه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

شهریاری با بیان اینکه این 2 سوال در سال 95 مطرح شده افزود: متاسفانه وزیر برای پاسخ به این سوالات در کمیسیون بهداشت و درمان حاضر نشد. البته شاید یادش رفت.

وی گفت: البته قرار بود تا وزیر گزارشی ارائه کند اما نکرد که هفته پیش به اینجانب اعلام شد سوال در صحن مجلس مطرح می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: هدف ما طرح سوال در صحن مجلس نبود بلکه می خواهم مشکل مذکور پیگیری و حل و فصل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف،تاریخ انتشار 22 اردبیهشت 97، کد خبر: 3970222127، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این خودش نشون از بی تدبیری بی برنامگی مسئولین در این حوزه ست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین