پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
به منظور تعیین گونه‌های درختی سازگار با شرایط آب و هوایی شهر سمنان گونه‌های درختی متنوع در قالب دو طرح در دانشگاه سمنان کشت و مورد بررسی قرار گرفته اند.

شعار سال: به منظور تعیین گونه‌های درختی سازگار با شرایط آب و هوایی شهر سمنان گونه‌های درختی متنوع در قالب دو طرح در دانشگاه سمنان کشت و مورد بررسی قرار گرفته اند.

رئیس دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: در طرح اول، ۱۵ گونه درختی از زمستان ۹۶ در دانشگاه سمنان غرس شده است.

محمد رضا یزدانی با بیان اینکه برای آبیاری این درختان از دو روش آبیاری قطره‌ای و زیرزمینی (زیرسطحی) استفاده شده است افزود: گونه‌های درختی استفاده شده در این تحقیق شامل سرو نقره ای، سرو شیراز، سرو خمره ای، زربین، زیتون تلخ، افرای سیاه، پده، سپیدار، زبان گنجشک، ژینکو، عناب، توت آمریکایی، لیکلی آمریکایی، بلوط ایرانی و شب خست است.

وی گفت: در طرح دیگر که در ۵ نوع خاک شامل خاک طبیعی منطقه، خاک زراعی، مالچ کاه و کلش، هیدروژل و زئولیت از زمستان سال ۹۶ در حال اجراست، ۶۰۰ اصله درخت کاشته شده است.

رئیس دانشکده کویر شناسی تصریح کرد: درختان مورد استفاده در طرح دوم شامل بادامک، بنه، بلوط، سنجد، زیتون تلخ، زربین، ارغوان و داغداغان است.

یزدانی با بیان اینکه این دو طرح از سوی دانشکده کویرشناسی در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد: در پایان اجرای این طرح‌ها گونه‌های مقاوم به شرایط آب و هوایی سمنان و نیز سیستم آبیاری متناسب با آن‌ها برای کاشت مشخص شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۴۴۰۹، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اگر همه استان ها بیان و علمی کار کنن شاید بخش اعظم مشکلات اب و هوایی حل بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین