پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس ‌گفت: عمده فعالیت اقتصادی و معیشتی مردم سیستان برمبنای فعالیت‌های کشاورزی است که وابستگی 100 درصد منابع آب این دشت به رودخانه هیرمند و استمرار بیش از دو دهه خشکسالی سبب شده که وضعیت معیشتی مردم مرزنشین درحد بسیاربحرانی و سختی قرارگیرد و پیوسته شاهد مهاجرت جمعیت به سایر نقاط کشور هستیم.
شعار سال: ‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس ‌گفت: عمده فعالیت اقتصادی و معیشتی مردم سیستان برمبنای فعالیت‌های کشاورزی است که وابستگی 100 درصد منابع آب این دشت به رودخانه هیرمند و استمرار بیش از دو دهه خشکسالی سبب شده که وضعیت معیشتی مردم مرزنشین درحد بسیاربحرانی و سختی قرارگیرد و پیوسته شاهد مهاجرت جمعیت به سایر نقاط کشور هستیم.

 ‌حبیب الله دهمرده در بازدید از اراضی و روستاهای منطقه سیستان افزود: عدم آبگیری هامون به عنوان کانون برداشت شن‌های روان و ریزگردها سبب افزایش چشمگیر بیماری‌های تنفسی و چشمی در منطقه شده است.

دهمرده در ادامه اظهار کرد: باید با توزیع ارزاق و تأمین علوفه دام‌ها از کوچ مردم سیستان جلوگیری کرد و در میان و بلند‌مدت از ظرفیت‌های مهم منطقه از جمله ظرفیت مرز و گردشگری استفاده لازم را برد.

نماینده مردم سیستان در مجلس ‌گفت: دولت موظف است زیرساخت‌های موجود در منطقه را هر چه سریع تر فراهم کند و حق آبه هیرمند هم با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: از تبخیر آب چاه نیمه‌ها که سالانه 300 میلیون مترمکعب معادل تأمین 10 سال آب در منطقه بخار می‌شود، هم باید جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها، استفاده از آب دریای چابهار و انتقال آن به شهرهای استان به ویژه سیستان است.

دهمرده همچنین به موقعیت ترانزیتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در تجارت نیز می‌توان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم استفاده کرد، احداث راه آهن چابهار- بیرجند هم از دیگر فرصت‌هاست.

وی گفت: مسئولان باید از مرز به عنوان یک فرصت به جای تهدید استفاده کنند، اما مرزها بسته است و حتی زیرساخت‌های گذرگاه های مرزی برای انجام تجارت آماده نشده که می‌طلبد هر چه سریع تر این موضوع توسط دولت پیگیری و شرایط برای ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022312296 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
اکثر مردم کشاورزن
باید دولت فکری برای وضعیت کشاورزی در سیستان بکنه تا اوضاع مردم بهبود بخشیده بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین