پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
استاندار خراسان رضوی گفت : به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی بازار سوغات و در راستای مطالبه رئیس جمهوری در این حوزه، کارگروه ویژه سوغات زیارت در زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان راه‌اندازی می‌شود.
شعار سال: استاندار خراسان رضوی گفت : به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی بازار سوغات و در راستای مطالبه رئیس جمهوری در این حوزه، کارگروه ویژه سوغات زیارت در زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان راه‌اندازی می‌شود.

 ‌علیرضا رشیدیان در جلسه بررسی وضعیت صنعت پوشاک و سوغات استان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار کرد: این کارگروه با مسئولیت معاونت اقتصادی و نیز زیارت استان فعال می‌شود.

وی عنوان کرد: این کارگروه باید اقدامات مختلفی از تدوین برنامه اجرایی گرفته تا تقسیم کار مشخص بین بخش‌ها و دستگاه‌های مربوطه برای رسیدن به مباحث مورد تاکید رئیس جمهوری در این حوزه و بهره‌گیری از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال مناسب را انجام دهد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این استان با وجود بارگاه منور رضوی، حجم انبوه آثار تاریخی و فرهنگی و تنوع جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت گسترده‌ای که در حوزه گردشگری با 30 میلیون زائر و مسافر در سال، نباید بیکار داشته باشد و در این راستا باید همه توان و امکانات به کار گرفته شود.

رشیدیان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی استان، سنگ‌های قیمتی و فرش و ... گفت: با همه این ظرفیت‌ها برای جذب بیشتر در حوزه صنایع دستی نیازمند نوآوری همراه با حفظ اصالت و شناخت ذانقه و سلیقه مشتریان هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا ایجاد و تقویت زنجیره‌ کامل صنایع دستی و سوغات در روستاها و مناطقی که هنرمندان مشغول به کار هستند و همچنین حمایت از هسته‌های کوچک و تکمیل این چرخه تا عرصه صادرات ضروری است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان بازار سوغات استان امروز عموما در اختیار کالاهای خارجی است، بیان کرد: باید این شرایط تغییر کند و در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار گیرد.

رشیدیان تاکید کرد: بدین منظور نیازمند برنامه‌ریزی، تقسیم کار مناسب و ایجاد مشوق‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به حوزه سوغات و حفظ و تقویت تولیدات موجود به تناسب نیاز و سلیقه زائران هستیم.

وی عنوان کرد: در این میان موضوع سوغات فرهنگی از جمله ضرورت‌هایی است که طی این برنامه‌ریزی‌ها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید سوغات فرهنگی از جمله کتاب به عنوان یک اولویت در برنامه‌ریزی‌های این حوزه مد نظر باشد، افزود: نقش آستان قدس رضوی در فراهم کردن شرایط برای عرضه تولیدات فرهنگی می‌تواند بارز باشد.

رشیدیان گفت: توسعه و تقویت نمایشگاه‌های تولیدات داخلی در حوزه سوغات و مانند آن را در کنار حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش موثر و مهم است.

وی خاطرنشان کرد: نساجی باوجود آنکه ۴ درصد صنعت استان را به خود اختصاص داده  اما 6 درصد اشتغال را دارا بوده که نشان از ظرفیت خوب این حوزه برای اشتغال دارد اما علاوه بر اینکه باید تولید داخل ترغیب و حمایت شود، کیفیت کالاها نیز ارتقا یابد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: امروز در کنار تولیدات داخلی، برندهای خارجی هم حضور دارند که ساماندهی آن‌ها از یک سال گذشته در استان اجرایی شده است.

رشیدیان تصریح کرد : بر اساس برنامه‌ریزی و روح حاکم بر قانون بودجه 97 همه نمایندگی‌های عرضه‌کننده برندهای خارجی فعال در استان باید 20 درصد از میزان فروش خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند.

رشیدیان بیان کرد: اگر واحدهای تولیدی از نظر امکانات و تجهیزات مورد نظر برندها شرایط مناسبی نداشته باشند، آمادگی داریم از آن‌ها حمایت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022312433 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
سوغات بخش بزرگی از صنعت خراسان رضوی رو تشکیل میده و باید به این ها بررسی ویژه ای بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین