پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع معیشتی کشاورزان مطلوب نیست و کشاورزی در حال رکود به سر می‌برد.
شعار سال: نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع معیشتی کشاورزان مطلوب نیست و کشاورزی در حال رکود به سر می‌برد.

 دکتر اسدالله عباسی امروز در جلسه نشست مجمع نماینگان گیلان با مدیران جهاد کشاورزی استان گفت: حال بخش کشاورزی گیلان خوب نیست و ‌اوضاع معیشتی کشاورزان مطلوب نیست و کشاورزی در حال رکود به سر می‌برد.

عباسی خاطرنشان‌ کرد: هزینه‌های تولید محصولات برای کشاورزان به خصوص برنجکاران و مرکبات‌داران بسیار بالا است و حتی امسال در رودسر باغات مرکباتی بودند که صاحبان باغ رغبت نمی‌کردند، محصولات را بچینند، زیرا بسیار ارزان از آنها خریداری می‌شد.

وی تصریح کرد: مراکز تحقیقات محصولات کشاورزی باید تحقیقات کاربردی داشته باشند و برای بهبود وضعیت محصولات اقدامات اساسی انجام دهند.

نماینده مردم رودسر در مجلس با بیان اینکه امسال با حمایتی که از چایکاران شد تمام مطالبات پرداخت شد اما بسیار زمان بر بود و این پروسه زمانی زندگی چایکاران را با سختی مواجه کرد، گفت: وضعیت معیشتی برخی کشاورزان بسیار بد است و حتی برخی‌ها به نان شب‌شان محتاج هستند.

وی گفت: اگر تولید محصولات کشاورزی برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد خود به خود از تغییر کاربری‌ها جلوگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از نمایندگان خواست برای اخذ اعتبار تکمیل و ساخت سدهای گیلان در خانه ملت تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مقرر شده بود ساخت سدهای لاستیکی از 4 دهنه به  دهنه افزایش یابد، اما این امر حاصل نشده است.

لطفی گفت: در صورت بهره‌برداری از سدهای گیلان که پیش بینی شده است تا سال 99 به پایان برسد، 600 میلیون مترکعب به ذخیره آب استان اضافه خواهد شد.

وی گفت:راندمان آب در حال حاضر 35 درصد است و اگر به 50 درصد برسد، دیگر مشکل کم آبی در گیلان نخواهیم داشت و این امر با اتمام ساخت سدهای نیمه تمام و ساخت ده سد لاستی جدید محقق می‌شود.

* خرده مالکی از چالش‌های بخش کشاورزی گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مساحت کم شالیزارها و خرده مالکی موجب شده است که پرداختن به تولید محصولات کشاورزی برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

علیرضا شعبان نژاد امروز در جلسه نشست مجمع نمایندگان گیلان با مدیران جهاد کشاورزی استان گفت: گیلان استانی کشاورزی است و 430هزار هکتار اراضی باغی و شالیزاری دارد.

وی افزود: با حمایت هر چه بیشتر نمایندگان استان از بخش کشاورزی گیلان شاهد توسعه روزافزون این بخش خواهیم بود.

شعبان نژاد خرده مالکی را یکی از دغدغه‌های مهم بخش کشاورزی گیلان دانست و ادامه داد: مساحت کوچک شالیزارها موجب می‌شود که تولید برنج برای شالیکار صرفه اقتصادی چندانی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه مکانیزاسیون می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی شود و ما برای توسعه این امر در استان اقدامات مختلفی از جمله اختصاص 900میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی را به کشاورزان اختصاص داده‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سختی کار با توجه به درآمد حاصل از پرداختن به تولید محصولات کشاورزی بالا است، گفت: سختی کار موجب شده است که فرزندان کشاورزان تمایلی برای ادامه فعالیت در مشاغل کشاورزی را نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای حمایت از کشاورزان لازم است، وام‌هایی کمتر از سود 5درصد به این اقشار داده شود، زیرا به دلیل درآمد کمی که دارند، پرداخت اقساط وام‌های با سود بالا برایشان امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تغییر کاربری را در استان به صفر برسانیم و خوشبختانه با گشت‌هایی که انجام می‌شود، میزان تصرفات و تغییرکاربری‌ها بسیار کاهش یافته است اما آنچه واقعا مانع تغییرکاربری اراضی کشاورزی می‌شود، افزایش درآمد کشاورزان و حمایت از بخش کشاورزی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022312415 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
ای بابا! استانی که وقتی اسمش میاد هممون یاد کشاورزی میفتیم! افسوس!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین