پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در وارونه جلوه دادن واقعیت، سرآمد است.
شعارسال: او در سخنرانی اش هنگام خروج از برجام افزون بر ۱۰ دروغ را بیان کرد. اسنادی برای کذب بودن هریک از آنها حتی در محافل رسانه ای هم وجود دارد که به برخی اشاره می شود:

۱- ایران در آستانه ساخت بمب اتم

40 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی طی ۱۵ سال گذشته ، سه گزارش جامعه اطلاعات و امنیتی امریکا و تصریح پمپئو وزیر خارجه کنونی این کشور در سنا این موضوع را رد می کند.

2- پایبند نبودن ایران به برجام

11 گزارش آژانس بیانگر آن است که این گفته ترامپ، دروغ است. آمانو مدیر کل آژانس هم بر نبود انحراف در برنامه هسته ای ایران تاکید دارد.

3- ادعای ضعف نظام بازرسی برجام

ایران با پذیرش داوطلبانه کد اصلاحی ۱/۳ ، پروتکل الحاقی و بازرسی های فراپادمانی تا 25 ساله، پذیرای شدیدترین رژیم بازرسی ها در جهان است.

4- برجام جلوی توان موشکی ایران را نگرفت

مبنای مذاکرات در برجام صرفا هسته ای بود و ربطی به سایر موضوعات نداشت. ایران از شروع مذاکرات صرفا در مورد فعالیت های هسته ای مذاکره می کرد.

5- خطر موشک‌های ایران برای شهرهای آمریکا

بارها به صورت رسمی گفته شده است که بُرد موشک های ایران 2هزار کیلومتر و دفاعی است بنابراین، این موشکها برای شهرهای امریکا که در 8 تا 9 هزار کیلومتری ایران قرار دارند خطری ندارد.

6-حمایت مالی ایران از تروریسم

گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش که حدود یک دهه است منطقه را به آشوب کشیده اند از دلارهای نفتی ارتجاع عرب به سرکردگی سعودی ارتزاق می کنند و ریاض هم از دوستان اندرونی کاخ سفید است.

7- حمایت تسلیحاتی ایران از تروریسم

سلاحهایی که در اختیار گروههای تروریستی در منطقه غرب آسیا قرار دارد از طریق کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به دست این گروهها می رسد.

8- دلسوزی برای مردم ایران

امریکا با تحریم ملت ایران، مانع شدن برای سفر، تحریم دارو ، ندادن قطعات هواپیما و ... همواره با مردم ایران سر ستیز داشته است.

9-ایران عامل هرج و مرج در منطقه

عامل هرج ومرج در منطقه و ایجاد ناامنی در سوریه ، عراق ،یمن، بحرین ، لبنان و ... هم پیمانان ایالات متحده از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند.

10- استناد به اسناد نمایشی نتانیاهو

اسنادی که نتانیاهو با عنوان 1500 سی دی و 55 هزار سند رونمایی کرد برای هیچ کس باور پذیر نبود ،حال چگونه ترامپ به آنها استناد کرد.

11- انتقال میلیاردها دلار به ایران

غرامت 400میلیون دلاری که آمریکا طبق حکم دادگاه لاهه در ماجرای محکومیت این کشور در موضوع قرارداد تسلیحاتی مربوط به دوره پهلوی مجبور شد به ایران پرداخت کند ربطی به برجام ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 23 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 2126577 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین