پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۷۷۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۹
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گزارش تحقیق و تفحص صندوق به قوه قضائیه ارسال شده است گفت: منتظریم قوه قضائیه با پیگیری‌هایی که انجام خواهد داد موارد تخلف را مشخص و متخلفین را وادار کند که حقوق بیت المال را به اعضا برگردانند.
شعارسال: سید محمد بطحایی در حاشیه افتتاحیه مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره نتیجه جلسه اخیر هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و میانگین سودآوری اقتصادی صندوق و میزان سود توزیعی در میان فرهنگیان اظهار کرد: گزارش حسابرسی سال مالی قبل هنوز به تصویب نرسیده که بتوانم بر اساس آن سود امسال را اعلام کنم.

وی افزود: تلاش می کنیم گزارش هرچه زودتر آماده شود و برآورد صورت های مالی به تصویب هیات امنا برسد و میزان سود توزیعی میان فرهنگیان مشخص شود.

پیش بینی سود ۵۰۰ میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان برای سال جاری

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس اولین برآورد صورت گرفته این سود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که البته ابهاماتی وجود داشت و امیدواریم ظرف یک ماه آینده میزان سود توزیعی مشخص شود گفت: در سالهای مختلف میانگین سود صندوق ذخیره بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان بوده ولی امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

میزان حق عضویت پرداختی اعضاء در صندوق

بطحایی در پاسخ به اینکه آیا بخشنامه کسر ۵ درصد حق عضویت صندوق کماکان برقرار است یا خیر؟ اظهار کرد: بخشنامه کسر ۵ درصد به جهت افزایش توان سرمایه گذاری صندوق وضع و اجرا می‌شود. البته کاهش این سهم کاملا اختیاری است و معلمان مایل به افزایش سرمایه گذاری در صندوق میتوانند این کار را انجام دهند و کسانی که موافق نباشند ۵ درصد کسر نخواهد شد و همان سه درصد از حقوقشان کم می‌شود.

وی ادامه داد: عضویت بازنشستگان نیز بر اساس بخشنامه صندوق قابل استمرار است منتها بر اساس قانون دولت دیگر سهمی به بازنشستگان پرداخت نخواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا صندوق از عقد شرکتهای خصوصی منع شده است یا خیر ؟ عنوان کرد: منعی وجود ندارد و صندوق ذخیره یک شرکت غیردولتی است و می‌تواند با رویه پیش بینی شده در قانون تجارت با هرشرکت دارای صلاحیت مشارکت کند و قرارداد ببندد و پیش از این هم اینگونه بوده است.

بطحایی ادامه داد: صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی موظف است در جایی سرمایه گذاری کند که سودآوری بیشتری داشته باشد. ولی اگر صندوق بنا به ملاحظاتی با شرکتی با سودآوری پایین‌تر قراردادی بست خلاف قانون عمل کرده است و مدیران وقت متخلف خواهند بود.

تعیین تکلیف متخلفان و موارد تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان در انتظار اعلام قوه قضائیه

وی با اشاره به اینکه گزارش تحقیق و تفحص صندوق به قوه قضائیه ارسال شده است گفت: منتظریم قوه قضائیه با پیگیری هایی که انجام خواهد داد موارد تخلف را مشخص و متخلفین را وادار کند که حقوق بیت المال را به اعضا برگردانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با ورود اعضای جدید، تعداد هیات امنا به ۹ نفر افزایش می‌یابد گفت: نقش نظارتی هیات امنا در دور جدید توسعه می‌یابد و مستمرا گزارش‌هایی از هیات مدیره دریافت می‌کنند. هیئت امنا در ماه‌های اخیر پنج جلسه داشته و بر نوع سرمایه‌گذاریها نظارت دارد.

بطحایی درباره پاداش پایان خدمت سال ۹۶ گفت: پاداش پایان خدمت سال ۹۶ هنوز پرداخت نشده و پیگیریم بر اساس پیش بینی مجلس در تبصره بودجه از محل درآمد شرکت‌ها اعتبارات را دریافت کنیم. البته دریافت این مبلغ منوط به پایان سال و محاسبه سود شرکتهاست. چون این پروسه طولانی است، به دنبال آن هستیم با مساعدت خزانه از محل تنخواه مبلغی دریافت و پاداش را پرداخت و بتدریج تنخواه را برگردانیم.

نحوه فعالیت و جذب در مدارس استعدادهای درخشان تا پایان هفته مشخص می‌شود

بطحایی در پاسخ به اینکه با توجه به لغو آزمون‌های پایه هفتم اما باقی ماندن مدارس سمپاد و عدم حذف آنها، چه روش دیگری جایگزین آزمون برای حذب در پایه هفتم می‌شود؟ عنوان کرد: نوع آزمون حتما تفاوت خواهد کرد و دیگر آزمون ورودی به معنایی که تا کنون داشتیم به هیچ عنوان در هیچ مدرسه‌ای نخواهیم داشت. مصر هستیم بویژه در دوره ابتدایی به علت فشاری که به بچه‌ها وارد می‌شود جلوی آزمون ها را بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جلوی این حرکت نامبارک را بگیربم گفت: هرجا بتوانیم با بخشنامه و هرجا نتوانیم با قوه قهریه قانون برخورد می‌کنیم. نحوه فعالیت و جذب در مدارس استعدادهای درخشان را ظرف چند روز آینده و تا آخر هفته مشخص می‌کنیم اما حتما آزمون تستی برای گزینش نخواهیم داشت.

بطحایی با بیان اینکه توسعه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را در آینده دنبال می‌کنیم گفت: سازوکارها و آیین‌نامه رتبه بندی را آماده کرده‌ایم که باید به تصویب دولت برسد و متناسب با بودجه اجرا شود. امید است مشکلات بودجه‌ای مانع کار ما نشود و بتوانیم از مهرماه مرحله بعدی رتبه‌بندی را اجرا کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 97022312483 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این همه دگرگونی ر نظرات در اموزش و پرورش واقعا مورد تاسفه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
باید زود تر تکلیف این مدارس مشخص بشه تا دانش اموزان زود تر تکلیفشون رو بدونن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
چقد اخه باید ظلم بشه به این پایه نهمی ها و دهمی ها و ششمی ها؟
خوب حداقل بگید تا تکلیفشونو بدونن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
ای بابا دوست عزیز دلت خوشه ها...اینا اگه میخواستن به فکر دانش اموز باشن که اینطوری رفتار نمیکردن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین