پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۷۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
غلامرضا نخستین تقوی از امضایی تفاهم نامه همکاری کانون های مساجد با دانشگاه های علمی کاربردی کشور در تهران و شهرستان ها خبر داد و گفت: هر چه کانون های مساجد به سمت کسب مهارت های فردی در کارآفرینی حرکت کنند، تاثیرگذارتر خواهند بود.
شعارسال: غلامرضا نخستین تقوی از امضایی تفاهم نامه همکاری کانون های مساجد با دانشگاه های علمی کاربردی کشور در تهران و شهرستان ها خبر داد و گفت: هر چه کانون های مساجد به سمت کسب مهارت های فردی در کارآفرینی حرکت کنند، تاثیرگذارتر خواهند بود.

غلامرضا نخستین تقوی، مسئول آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از لزوم آموزش مهارت های فردی و کارآفرینی در کانون های مساجد کشور گفت.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع اقتصادی کشور اقتضا می کند که از سرمایه ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود، تصریح کرد: اینکه ما اعضای کانون های مساجد و یا نهادهایی شبیه این کانون ها را چشم انتظار کمک گرفتن از مراکزی مثل ستاد عالی کانون های مساجد و نهادهای دولتی نگه داریم، منطقی نیست.

به گفته نخستین تقوی، اعضای کانون های مساجد باید برای کسب درآمد توانمند شوند و این امر میسر نمی شود، مگر اینکه این مراکز نگاه کارآفرینانه داشته باشند و توانمندی ها را به شکل بومی، محلی و منطقه ای شناسایی کنند و بتوانند از اینها درآمد کسب کنند.

وی در توضیح اینکه کسب درآمد در کانون های مساجد از چه مسیری امکانپذیر است؟ خاطر نشان کرد: هر چه میزان وابستگی کانون های مساجد به نهادها و سازمان های دولتی کمتر شود، این مراکز بهتر امکان ارایه خدمات پیدا می کنند و دستشان در فعالیت ها بازتر خواهد بود و همین انگیزه مضاعف را برای اعضای فعال کانون های مساجد ایجاد می کند.

مسئول آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: هر چه کانون های مساجد به سمت کسب مهارت های فردی در کارآفرینی حرکت کنند، از نظر مالی به استقلال می رسند و تاثیر فعالیت های آنها در مساجد پررنگ تر می شود.

وی با اشاره به دغدغه مدیران کانون های مساجد کشور در زمینه کارآفرینی، تاکید کرد: با توجه به رویکردی که دکتر ارزانی، دبیر محترم ستاد عالی مساجد دارند، بحث کارآفرینی در کانون های مساجد را به صورت جدی تر پیگیری می کنیم و در این راستا با دستگاه های مختلفی که در این حوزه کار کرده اند و تجربه موفقی دارند و متولی این حوزه هستند، ارتباط هایی برقرار شده که امیدوارم به نتیجه مطلوبی برسد.

نخستین تقوی یکی از برنامه های بخش آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد را آموزش کارآفرینی به اعضای کانون های مساجد عنوان و بیان کرد: کارآفرینی و اینکه چطور افراد بتوانند فرصت هایی را که در دسترس آنهاست، شناسایی و از آنها استفاده بهینه کنند، نیاز به آموزش دارد که در حال بررسی و تدوین یک الگو و مدل مناسب برای تحقق این امر هستیم.

مسئول آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از همکاری کانون های مساجد با دانشگاه های علمی و کاربردی تهران و کل کشور خبر داد و گفت: ما حتی تفاهمنامه ای هم با دانشگاه های علمی کاربردی امضاء کرده ایم، که بتوانیم بحث های کارآفرینی را به لحاظ آکادمیک دنبال کنیم و حتی برای شرکت کنندگان در این دوره ها مدرک مناسب صادر شود. البته هدف اصلی از امضای تفاهمنامه، فارغ از بحث مدرک، ارتقای مهارت های فردی اعضای کانون ها در یک دوره زمانبندی شده مناسب با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی است، به گونه ای که این افراد، پس از شرکت در دوره های کارآفرینی قادر باشند، توانمندی و مهارت خود را به نمایش بگذارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار 23اردبیهشت 97، کد خبر: 704588 ، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این حرکت اگر با روشنفکری مذهبی همراه باشه باعث افزایش تعقل ورزی میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین