پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۷۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با کمبود جدی نیروی انسانی در مقطع متوسطه برای سال آینده مواجه شده است.

شعارسال: علی زرافشان  اظهار داشت: آموزش و پرورش با کمبود جدی معلم در مقطع متوسطه برای سال آینده تحصیلی مواجه شده است.

وی افزود: بخشی از این کمبود را از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به تأخیر انداختن یک‌ساله بازنشستگی افراد و از طریق آزمون استخدامی جبران می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا پایان سال تحصیلی امسال، 40 هزار نفر پس از 30 سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند، اما سعی ما این است که زمینه‌ای ایجاد کنیم که اگر افرادی از این تعداد بخواهند بتوانند یک سال دیگر نیز در آموزش و پرورش خدمت کنند.

زرافشان ادامه داد: به زودی آزمون استخدامی برای جذب 18 هزار معلم جدید در سطح کشور برگزار می‌شود که تا حدودی می‌تواند میزان نیازهای آموزش و پرورش را جبران کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص دلایل نیاز گسترده آموزش و پرورش به معلم بیان کرد: با استقرار ساختار جدید آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده، دوره پیش‌دانشگاهی از مدارس حذف می‌شود و تعداد 430 هزار نفر نیز با اتمام این دوره از بدنه مدارس خارج می‌شوند، اما 900 هزار دانش‌آموز وارد پایه دوازدهم می‌شوند که نیاز به معلم دارند.

وی ادامه داد: تا امسال مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش فقط 11 سال دانش‌آموز داشته‌اند که از سال تحصیلی جدید باید دوره‌های 12 ساله برگزار کنند که این علت نیز مزید بر نیاز به معلم برای 300 هزار دانش‌آموز این مدارس در کشور شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1397 ، کدخبر: 13970215001229 : www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
انشاالله که باعث اشتغال جوانان این کشور بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین