پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز توزیع 70 هزار تن برنج، شکر و روغن نباتی از 22 اردیبهشت ماه به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کشور خبر داد.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس یزدان سیف امروز در نشست خبری افزود: در راستای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با همکاری انجمن های صنفی برنج، روغن و ماکارونی 30 هزار تن برنج، 30 هزار تن شکر و 10 هزار تن روغن نباتی عرضه می شود.
وی گفت: 20 هزار تن ماکارونی نیز با 10 تا 15 درصد تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارگران و کارکنان عرضه می شود و در مورد عرضه گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در ایام ماه مبارک رمضان نیز تدابیری اندیشیده شده است.
سیف ادامه داد: برنج هندی 1121 با قیمت هر کیلو 5500 تومان برنج هندی درجه دو هر کیلو 2600 تومان و برنج تایلندی با قیمت هر کیلو 3800 تومان در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف، عرضه می شود.
وی تصریح کرد: روغن نباتی در ایام ماه مبارک رمضان با قیمت هر کیلو 3500 تومان در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره گندم اظهار داشت: امسال تولید 13 میلیون تن گندم و خرید تضمینی 10.5 میلیون تن از این محصول پیش بینی شده است.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 928 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده، گفت: این رقم نسبت به گندم تحویلی سال گذشته 39 درصد رشد نشان می دهد که بخشی از آن ناشی از جلو افتادن زمان برداشت است.
سیف اعلام کرد: تاکنون 570 هزار تن گندم به ارزش 752 میلیارد تومان در سامانه بانکی وارد کردیم که پول نیمی از آن به ارزش 375 میلیارد تومان تا دو روز آینده به کشاورزان پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: امسال خرید تضمینی گندم از طریق سامانه پهنه انجام می گیرد و کشاورزانی که اطلاعاتشان مغایر با اطلاعات سامانه پهنه باشد، امکان پرداخت وجه به آنها وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان خواست هر چه سریعتر اطلاعات خود را در این سامانه به روز کنند.
وی در عین حال افزود: کشاورزان هیچ نگرانی بابت خرید تضمینی محصولات اساسی نداشته باشند و دولت اجازه نمی دهد که گندمکاران که جزو اقشار زحمت کش هستند،آسیب ببینند.
سیف، شفافیت بازار را از عوامل مهم در تصمیم گیری ذی نعفان در بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد امسال دولت قبل از شهریورماه، قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی را اعلام کنند تا کشاورزان با خیال راحت تصمیم گیری و به کشت و کار محصول بپردازند.
وی درباره خرید تضمینی دانه های روغنی نیز تصریح کرد: تا 14 اردیبهشت ماه امسال نزدیک به 48 هزار تن دانه کلزا خریداری کردیم که 1.5برابر مدت مشابه سال قبل است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش 48 هزار تن کلزا را 140 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: 50 درصد این مبلغ تا آخر همین هفته به کشاورزان پرداخت می شود.
وی درباره صادرات گندم نیز یادآور شد: سال 96 با بهره گیری از ورود موقت گندم، 543 هزار تن گندم، آرد و مشتقات آن از کشور صادر شد که برای 40 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرد.
سیف ادامه داد: 65 درصد گندم تولیدی ایران درجه یک و دو است و کشورهای اروپایی نیز گندم های درجه یک، دو و سه دارند اما گندم های با کیفیت صادر می کنند.
وی درباره واردات برنج گفت: طبق تمهیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دوم اردیبهشت ماه امسال واردات برنج از تمامی مبادی وارداتی با رعایت ضوابط و شرایط بهداشتی امکان پذیر است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما از هم اکنون شاهد کاهش قیمت برنج در برخی از مبادی وارداتی هستیم.
وی درباره ورود گندم به بورس کالا گفت: ورود گندم به بورس کالا موجب صرفه جویی در هزینه های دولت می شود و ما از سال گذشته از شرکت بورس کالا خواستیم تا انبارهای مورد تاییدش را به گندمکاران معرفی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فصل تجارت، تاریخ 11 اردیبهشت 97، کد مطلب: 64067: www.fasletejarat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
چه فایده ای داره وقتی تعزیران نگاه هوشمنده فراگیر به بازار نداره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
امیدوارم قیمت ها هم مورد کنترل بازرسان واقع شود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین