پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۷۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
حجت الاسلام « محی الدین بهرام محمدیان » رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تازگی در یادداشتی که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است نسبت به تجمع معلمان و نیز برخورد نامناسب با آنان واکنش نشان داده است .

شعار سال: در بیش از 10 سال مسئولیت ایشان به عنوان معاون وزیر آموزش و پرورش این نخستین بار است که ایشان نسبت به چنین موضوعاتی واکنش نشان می دهد .

مشروح این یادداشت بدین شرح است:

خبر تجمع جمعی از معلمان عزیز در شهرهای مختلف در مقابل ادارات کل سازمان برنامه و بودجه و برخی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و همچنین اجتماع گروهی از آنها مقابل مجلس شورای اسلامی بعد از هفته بزرگداشت مقام معلم از چند جهت موجب تأثر خاطر همه علاقه مندان نظام تعلیم و تربیت شد.

تکرار وعده‌ها و امروز و فردا کردن در تسویه معوقات معلمان به ویژه همکاران حق‌التدریس از سوی مقامات ارشد موجب بدبینی و عدم اعتماد به مدیران دستگاه را فراهم ساخته است این موضوع برای معلمان که با صداقت و دلسوزی انجام وظیفه می‌کنند، قابل پذیرش نیست.

اعمال تبعیض در بین کارکنان دولت و شانه خالی‌کردن از پذیرش مسئولیت آسیب‌های روانی و مخدوش سازی منزلت اجتماعی معلمان به واسطه تأخیر و انباشت مشکلات فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشستگان موجب آسیب دیدن کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس شده است.

سوء استفاده برخی عناصر فرصت طلب از مطالبات و دل نگرانی‌های معلمان و برخورد نامناسب با معلمان تجمع‌کننده بر دامنه تأثر و ناراحتی افزوده است.

اما پرسش اساسی این است: چه کسانی با اهمال کاری و یا از روی عمد موجب شده‌اند تا با تراکم مطالبات و تأخیر در پرداخت‌ها و اصلاح فرایندها و بهبود روش‌ها معلمان به جای حضور با آرامش خاطر در کلاس‌های تدریس ناچار به بیرون آمدن و اعتراض در خیابان بشوند؟!

آیا مقصران تأدیه حقوق معلمان و سازمان دهندگان چنین تجمعاتی در شرایط سیاسی کشور آن هم بعداز هفته معلم و حضور پر معنای مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند؟!

آیا برخورد نامناسب و نسنجیده با اعتراض و تجمع معلمان اقدام در راستای اهداف مغرضانه بدخواهان نظام نیست؟!

باید همه اعتراف کنیم حق معلم فراتر از این است که برای دریافت حقوق مسلم خود منتظر بماند و با مسئولیت نشناسی بعضی برای احقاق حق خود به مقامات اداری و سیاسی مراجعه کند!

آنچه حق است این است که مقامات به ویژه دولتمردان با ادب و احترام ویژه از تقصیر و قصور خود عذرخواهی کنند و نسبت به جبران مافات با تدبیر و برنامه ریزی در اسرع وقت اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صدای معلم، تاریخ 22 اردیبهشت 97، کد مطلب: 12379: www.sedayemoallem.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این برخورد واقعا خارج از شان معلمی که شغل انبیاست بود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین