پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در حالیکه از فعالان این حوزه درخواست کرد که همکاری لازم را برای کنترل بازار ارز به عمل آورند افزود: از هفته آینده دولت آمادگی دارد که مبلغ چهارصد تومان یارانه ارزی به واردکنندگان این حوزه بویژه برای واردات کنجاله سویا و ذرت اختصاص دهد.

شعار سال: علی‌اکبر مهرفر معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال اطلاعیه‌ای برای وارد کنندگان نهاده‌های دامی (ذرت و کنجاله سویا) اظهار کرد: نظر به اینکه از اوایل هفته آینده سامانه جامعه تجارت بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک ایران آمادگی لازم را برای ارائه خدمت در رابطه با پرداخت چهار هزار ریال به ازای هر دلار برای واردت کالاهای اساسی بویژه ذرت و کنجاله سویا خواهند داشت، لذا انتظار دارد در جهت همکاری برای اجرای سیاست های ارزی جدید دولت اقدام لازم برای عرضه کافی در بازار و عدم تغییر قیمت به عمل آورده و تمهیدات لازم برای آرامش بازار را فراهم نمایید.

نظر به اینکه کالاهای مذکور مشمول کنترل قیمت بوده و نرخ ارز آن ها با توجه به یارانه چهار هزار ریالی به ازای هر دلار تغییر نکرده همکاری و مساعدت همه ذینفعان می‌تواند از برخورد قانونی و اخلاق احتمالی در بازار جلوگیر به عمل آورد.

بنابراین گزارش بعد از تک نرخی شدن نرخ ارز و تعیین دلار تک نرخی به مبلغ 4200 تومان دولت تصمیم گرفت برای واردات کالاهای اساسی از جمله ذرت و سویا که ماده اولیه خوراک دام و طیور را تشکیل می‌دهند و قیمت آن ها بر هزینه تمام شده گوشت قرمز و مرغ تاثیر مستقیم دارد 400 تومان به ازای هر دلار اختصاص دهد. اما فاصله یک هفته‌ای اختصاص این امر باعث گرانی این محصولات در بازار مصرف شد که دولت به وارد کنندگان هشدار داده که در صورت عدم رعایت نرخ‌های معمول و تعیین شده برخورد قانونی با اخلالگران بازار خواهد داشت.

سویا

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری با اقتصاد، تاریخ انتشار 8 اردیبهشت 97، کد مطلب: 12404، www.baeghtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این تدبیره؟خوب کشاورز رو فعال کن تا ذت و ...بکاره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
سلامت خوراک مردم با گرانیه ارز نباید به خطر بیوفتد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین