پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازگاری مردم با کم آبی تنها مختص یک دستگاه نیست، گفت: اگر مردم بخواهند با همان شیوه مصرف آب در سنوات گذشته ادامه دهند به طور قطع با مشکل کم آبی در فصل تابستان روبرو می‌شوند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازگاری مردم با کم آبی تنها مختص یک دستگاه نیست، گفت: اگر مردم بخواهند با همان شیوه مصرف آب در سنوات گذشته ادامه دهند به طور قطع با مشکل کم آبی در فصل تابستان روبرو می‌شوند.

هاشم امینی در نشستی با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان بر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود: در سال آبی جاری که 47 درصد کاهش بارش داشتیم، باید تک تک افراد جامعه آب را بهینه مصرف کنند تا در شرایط خشکسالی مسئولیت اجتماعی خود را در مقابله با تبعات ناشی از خشکسالی به خوبی انجام داده باشیم و در این زمینه آموزش و پرورش بهترین نهاد برای مهیا نمودن فرهنگ صحیح مصرف در جامعه هستند.

وی اظهار کرد: آموزگاران قشری بسیار اثرگذار در جامعه هستند که می توانند مردم را به این باور برسانند که آب با تغییر اقلیم در کشور کم شده بنابراین باید مصرف را متناسب با منابع تطبیق دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه سازگار کردن مردم با کم آبی تنها مختص یک دستگاه نیست، تاکید کرد: این امر رویدادی بین بخشی است و بسیاری از دستگاه ها و نهادها باید مردم را ترغیب به سازگاری با کم آبی کنند و در این میان آموزش و پرورش نقش مؤثری در این زمینه دارد.

وی بر خرد جمعی تأکید کرد و گفت: انتظار می رود تمام مسئولان امر با خرد جمعی راهکارهای گذر از بحران کم آبی را در استان عنوان کنند تا در دسترسی مردم به خدمات شرکت آبفا وقفه ای به وجود نیاید.

امینی مدیریت مصرف آب از سوی تمام مردم را بسیار مهم خواند و افزود: متأسفانه با اینکه در چند سال اخیر اقلیم آب و هوایی کشور تغییر کرده و اقلیم برخی از نقاط کشور از نیمه خشک به خشک تبدیل شده است، اما هنوز برخی از مردم آب را درست مصرف نمی کنند و بد مصرفی هنوز در میان برخی از مردم رواج دارد، در حالیکه باید مردم به این باور برسند که پایداری رفاه و آرامش آنها در گرو اعمال مدیریت مصرف آب است.

وی گفت: معلمان و دانش آموزان می توانند به عنوان مروجان اصلی مصرف بهینه آب به کمک شرکت آب و فاضلاب بیایند و معلمان باید علاوه بر شغل معلمی سقایی را هم بپذیرند و در این زمینه فرهنگسازی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه مردم اگر می‌خواهند در نیم فصل نخست سال جاری با چالش جدی در دسترسی پایدار به آب شرب مواجه نشوند، باید مصرف‌شان را مدیریت کنند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از چهار میلیون و ۷۰ هزار نفر در ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند، بنابراین اگر این تعداد مصرف روزانه خود را مدیریت کنند به ‌گونه‌ای که آب کمتری نسبت به گذشته مصرف کنند، مسلما با مشکل کم آبی در فصل تابستان مواجه نمی‌شوند، اما اگر بخواهند همان شیوه مصرف را که در سنوات گذشته داشتند دنبال کنند به طور قطع با مشکل کم آبی در فصل تابستان روبرو می‌شوند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم به راهکارهای مصرف بهینه آب که از سوی شرکت آبفا استان اصفهان در قالب توزیع بروشور در میادین و اماکن پرتردد شهر و برنامه‌هایی که در قالب فیلم‌های مستند، انیمیشن، موشن گرافی، زیر نویس و گزارش‌ها از مرکز صدا و سیما به سمع و نظر مردم می‌رسد، توجه کنند.

امینی به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت آبفا استان اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه شرکت آبفا استان اصفهان و اداره آموزش و پرورش، مقرر شد این اداره با استفاده از ظرفیت خانه فرهنگ آب، راه‌های مصرف بهینه آب را به دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزش دهد.

وی نصب شیرهای فشارشکن را در اصفهان یکی از راه های توزیع عادلانه آب برشمرد و خاطرنشان‌کرد: شرکت آبفا استان به ‌منظور توزیع عادلانه آب در اصفهان اقدام به نصب شیرهای فشار شکن در مناطق مختلف کرده تا آب شرب با فشار یکسان در میان مشترکین توزیع شود. هم چنین شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به اینکه نصب شیرآلات کاهنده می‌تواند حداقل ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد و در صدد توزیع انبوه شیرآلات کم مصرف میان مردم است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به بحران کم آبی که هم اکنون کشور و به خصوص در استان با آن روبرو است، ضرورت دارد فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه آب مدنظر قرار گیرد و در این در این میان می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های آموزش و پرورش در خصوص فرهنگ سازی شیوه مصرف صحیح آب استفاده کرد.

وی ادامه داد: زنگ آب نماد پررنگتر شدن تفاهمنامه میان آموزش و پرورش و آبفا است و با مدیریت صحیح می توان از این بحران عبور کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022413119 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
امیدواریم مردم هرچه سریع تر این رویه مصرف خود را تغییر بدهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین