پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۷۹۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
به گفته سی‌ان‌بی‌سی، بلاتکلیفی آینده در قیمت نفت به معنای بلاتکلیفی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. بخصوص برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال پروژه‌های چندمیلیارد دلاری مانند پروژه‌های بخش استخراج، هستند

شعار سال : مدیرعامل شرکت نفتی ایتالیا درباره اثرات مخرب بازگشت تحریم‌ها بر قیمت نفت و سرمایه‌گذاری‌ها هشدار داد.

کلودیو دسکالزی، مدیر عامل شرکت بزرگ نفت و گاز ایتالیا، انی (ENI)، هشدار داد که بازگشت تحریم‌های آمریکایی علیه ایران باعث ایجاد بلاتکلیفی در سرمایه‌گذاری‌ها و نیز آشفتگی در قیمت نفت خواهد شد.

دسکالزی گفت: " تاثیر، بیشتر بر روی قیمت نفت خام است. زیرا ایران اکنون حدود ۲.۶ میلیون بشکه در روز صادر می‌کند. اگر به تحریم‌های اولیه برگردیم، آن‌ها (ایرانی‌ها در آن زمان) ۱.۵ میلیون بشکه صادر می‌کردند".

زمانی که در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، صادرات نفت ایران تقریبا به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. از زمان رفع تحریم‌ها در ۲۰۱۵، یک میلیون بشکه نفت به صادرات ایران افزوده شد.

مدیرعامل انی افزود: "بنابراین، یک میلیون بشکه از بازار حذف می‌شود و این بر قیمت نفت و نیز توازن نفت‌های خام گوناگون تاثیر خواهد گذاشت. زیرا یک میلیون (بشکه از نفت ایران) به اروپا صادر می‌شود و باقیمانده به خاور دور می‌رود".

دسکالزی تصریح کرد: " ما یک تقاضایی داریم که سالانه به مقدار ۱.۶ تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. بنابراین، (حذف یک میلیون بشکه از صادرات نفت ایران) به لحاظ قیمت و هزینه، از هم گسیختگی ایجاد خواهد کرد. وقتی که با چنین وضعیتی مواجه شویم، چشم انداز بسیار مبهم می‌شود".

اکثر صادرات نفت ایران، بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز، به چین، هند، ژاپن و کره جنوبی می‌رود. ژاپن و کره جنوبی، قبلا اعلام کرده بودند که آن‌ها به دنبال اخذ معافیت‌هایی از آمریکا هستند تا به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

به گفته سی‌ان‌بی‌سی، بلاتکلیفی آینده در قیمت نفت به معنای بلاتکلیفی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. بخصوص برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال پروژه‌های چندمیلیارد دلاری مانند پروژه‌های بخش استخراج، هستند.

دسکالزی هشدار داد: " در بخش انرژی، شما باید سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام دهید. زمانی که بلاتکلیفی زیادی وجود داشته باشد، انجام سرمایه‌گذاری آسان نخواهد بود. با این حال، مسائل ژئوپولیتیکی دیگری زیادی وجود دارند. درک چشم‌انداز اینکه ما به کجا پیش می‌رویم، بسیار دشوار است".


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 359566، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
اون ها به ایران به چشم یک معدن طلا که باید از اون کند نگاه می کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
امیدوارم .واقعا همین کشور ها حداقل هوای مارو داشته باشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین