پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵
سخنگوی سازمان ثبت احوال ضمن اشاره به آخرین آمار وقایع حیاتی چهارگانه در سال گذشته گفت: میانگین سن مردان در طلاق‌های ثبت شده 5/36 سال و میانگین سن زنان در طلاق‌های ثبت شده 6/31سال بوده است.

شعارسال: آقای سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه ۲۰۰‌هزار نقطه آنلاین در کشور وجود دارد که با سازمان ثبت احوال همکاری می‌کند، گفت: همچنین ۱۲۰‌نهاد و وزارتخانه و دستگاه‌های دولتی و خصوصی تفاهم‌نامه امضا کردند به‌طوری‌که احراز هویت در این وزارتخانه‌ها از طریق سامانه ثبت احوال انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۵‌میلیون سند هویتی برای افراد زنده و فوت‌شده تهیه شده است، گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های به‌هنگام، آخرین آمارها را می‌توانیم بررسی و تحلیل کنیم. اوراق هویتی ما ضریب امنیتی بالایی دارد و مدارکی که ما صادر می‌کنیم 100درصد از نظر محتوایی قابل جعل نیست.

ابوترابی با اشاره به اینکه تا پایان سال‌۹۶ بیش از ۴۳‌میلیون نفر پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند، گفت: همچنین بیش از ۴۲‌میلیون نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند و برای بیش از ۴۰‌میلیون نفر کارت صادر شده و حدود همین تعداد به استان‌ها تحویل داده شده است. وی به آمار ولادت‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک‌میلیون‌و‌۴۸۷‌هزار‌و‌۹۰۸ ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۶۶‌هزار‌و‌۱۳۹ مورد پسر و ۷۲۱‌هزار‌و‌۷۶۹ مورد دختر به ثبت رسیده است. ابوترابی گفت: نسبت جمعیتی به‌ازای هر ۱۰۰ دختر 106.1 پسر به ثبت رسیده که البته این نسبت در دنیا همین است. ۷۷‌درصد ولادت‌ها در شهرها و ۲۳‌درصد در روستاها به ثبت رسیده و میزان عمومی ولادت در کشور 18.8 به‌ازای هر هزار نفر جمعیت است.

به گفته وی‌، استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، خراسان جنوبی دارای بیشترین ولادت و پنج استان گیلان، مازندران، مرکزی، البرز و سمنان کمترین ولادت را ثبت کرده‌اند. وی به آمار وفات نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۷۶‌هزار‌و‌۸۰۸ مورد وفات به ثبت رسیده که ۲۰۹‌هزارو‌۴۸۹ مورد مرد و ۱۶۴‌هزار‌و‌۹۶۶ مورد زن بوده است. نسبت فوت مردان به زنان ۱۲۷ به ۱۰۰ است که 73.8 درصد فوت‌ها در شهرها و 26.2 درصد در روستاها رخ داده است. ابوترابی به سه علت اصلی فوت اشاره کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با 39.1 درصد، سرطان‌ها و تومورها نیز با 30.1 درصد و بیماری‌های تنفسی با 3/9درصد به ترتیب سه علت مرگ ایرانی‌ها بوده است.

وی به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته تا ۱۵‌اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۶۰۵هزارو۴۰۴ مورد ازدواج و ۱۷۶‌هزار‌و‌۹۲۴ مورد طلاق به ثبت رسیده است. میانگین سن مردان در نخستین ازدواج 27.3 ‌سال و میانگین سن زنان در نخستین ازدواج نیز 22.8 سال بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین میانگین سن مردان در طلاق‌های ثبت‌شده 36.5 سال و میانگین سن زنان در طلاق‌های ثبت شده 31.6 سال بوده است. میزان عمومی ازدواج در کشور به‌ازای هر هزار نفر جمعیت ۷۱۶نفر ثبت شده است.
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال با اشاره به اینکه پنج استان دارای بالاترین میزان ازدواج است، گفت: خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان و خوزستان دارای بیشترین میزان و استان‌های سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان کمترین ازدواج را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه میزان عمومی طلاق ۲/۲ به ازای هر هزار نفر ثبت شده است که استان‌های دارای بیشترین طلاق تهران، کرمانشاه،کردستان، قم و گیلان بوده است.سخنگوی سازمان ثبت‌احوال همچنین استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، خراسان‌جنوبی و هرمزگان را دارای کمترین طلاق‌ها دانست.

وی در مورد تغییر نام خانوادگی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۳۰‌هزار‌و‌۴۷ مورد تغییر نام خانوادگی بوده که از این تعداد ۴۶‌مورد مغایرت با دستورالعمل‌ها عنوان شده و بقیه به تصویب رسیده است. همچنین در سال گذشته ۴۲‌کمیته مشورتی نام در ستاد سازمان ثبت‌احوال تشکیل شده که در این کمیته پرونده ۱۴۶۸ متقاضی بررسی شده که ۱۱۱۶ تأیید و ۳۰۲ مورد پاسخ منفی داده شده است. ۱۱۲‌هزارو۴۰۲ مورد در سال گذشته تغییر نام انجام شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری دانا ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کد خبر: 1362514، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
این یعنی اکثر افراد یا دیر ازدواج کردن و زود طلاق گرفتن یا اینکه ازدواج ها چند سالمون هم به طلاق رسیدن که در هر دوحالت یعنی فاجعه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
هر روز خبر تازه ای در مورد طلاق داریم می شنویم...اخرش قراره چی بشه واقعا؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین